11 Şubat 2015 Çarşamba

Başarılı insanların asla yapmayacağı 9 şey

Başarılı insanların özellikleri
Birkaç sıradan alışkanlıktan ve inançtan kurtularak başarı şansınızı arttırabilirsiniz.

Muhtemelen ilgilenmeyi bıraktınız. Veya muhtemelen kötü alışkanlıklarınız var. Veya kanaatkar bir insan olarak büyütüldünüz. Sebep her ne olursa olsun başarılı olmak istiyorsanız bir şeyler yapmanız gerekiyor.

Başarılı insanlar standartlarından ödün vermezler. Hayatlarını otomatik pilota bağlamazlar. Başarının sadece hedef ve eylemle yakalanacağını bilirler.

İşte başarılı insanların asla yapmadığı 9 şey:

1 ) Geçmişlerinin geleceklerini belirlemesine asla izin vermezler

Hepimizin kısıtlamaları vardır. Hepimizin zorlandığı noktalar vardır. Önemli olan yaşadıklarımızdan ders çıkarmamızdır.

Söylemesi kolay değil mi? Bu tamamen sizin bakış açınıza bağlıdır. Bir şeyler ters gittiği zaman yeni şeyler öğrenerek fırsatlar yaratmalısınız.   

Geçmişte nerede olduğunuz ve neler yaptığınız sadece eğitimdir.

Başarılı insanlar geçmişlerinin kendilerini bilgilendirdiğine inanırlar ancak geçmişlerinin kendilerini tanımlamasına asla izin vermezler.

2 ) Asla dedikodu yapmazlar

Dedikoduyu hepimiz severiz. Birisinin kararlarının arkasındaki nedenleriyle, birisinin eylemlerinin arkasındaki motivasyonuyla veya birisinin gizli gündeminin arkasındaki amaçlarıyla ilgili sohbetlerden kaçmak zordur.

Ne yazık ki başkalarının dedikodusunu yapan insanlar aynı şekilde kendilerinin de dedikodusunu yapmış olurlar. Ve o anda dedikodu eğlenceli olmaktan çıkar.

Birisi bir başkası hakkında konuşmaya başladığında izin isteyin ve oradan uzaklaşın. Dedikoducunun saygısını kaybetmekten korkmayın çünkü başkasının dedikodusunu yapan bir insan diğer insanlara saygı duymuyordur.

Başarılı insanlar sadece kendi düşüncelerinden ve duygularından bahsederler. Bu sayede dedikodu yapmamış olurlar. Sadece özgün olurlar.

3 ) Hayır demeleri gerektiğinde asla evet demezler

İş arkadaşlarınızı, müşterilerinizi ve hatta arkadaşlarınızı reddetmek oldukça zordur. Ancak nadiren de olsa hayır demek sandığınız kadar zor değildir. İnsanların birçoğu hayır demenizin nedenini anlar. Anlamayanlar olursa da ne düşündüklerini fazla önemsemeyin.

Hayır dediğiniz zaman sadece birkaç dakika kendinizi kötü hissedersiniz. Ancak yapmak istemediğiniz bir şeyi yaparsanız uzun süre kendinizi kötü hissedersiniz.

Başarılı insanlar hayır demeyi bilirler. Hayır deme konusunda iyidirler. Ne yapılması gerektiğine odaklanırlar: kendileri ve diğer insanlar için.

4 ) Başkalarının sözünü asla kesmezler

Birinin sözünü kestiğiniz zaman karşı tarafa şu mesajı verirsiniz: ne söylediğini önemsemiyorum. Benim için önemli olan kendi düşündüklerim… Ve benim söyleyeceklerim seninkilerden daha önemli.

Daha profesyonel ilişkiler kurmak istiyor musunuz? Kişisel ilişkilerinizin daha iyi olmasını istiyor musunuz? Diğer insanların ne söylediğini dinleyin, gerçekten dinleyin. 
Anladığınızdan emin olmak için daha sonra sorular sorun.

Başarılı insanlar karşı tarafın ne düşündüğünü bilirler. Herkesin ne düşündüğünü öğrenmek isterler.

5 ) Asla geç kalmazlar

Biliyoruz. Yoruluyorsunuz ve bunalıyorsunuz. Yani geç kalıyorsunuz. Ve bu sizi aşırı derecede strese sokuyor.

Geç kaldığınız zaman diğer insanlar sizin zamanınızın onlarınkinden daha kıymetli olduğunu düşünmeye başlarlar. Bu şekilde düşünmeleri de profesyonel veya kişisel ilişkilerinizin bozulmasına neden olur.

Başarılı insanlar güne erken başlarlar. Programlanmış etkinliklere vaktinden önce giderler. Bunun zaman kaybı olduğunu düşünmezler. Önceden plan yaparlar ve erken gittikleri yerlerde küçük işlerini hallederler. Sonrasında daha az stresli olurlar ve daha anlayışlı, daha yaratıcı ve daha kararlı olurlar.

6 ) Asla gönül koymazlar

Nelson Mandela’nın da dediği gibi: Dargınlık zehri içmek ve başkalarını öldüreceğini ummak gibidir.

Aynı durum öfke içinde geçerlidir. Ve kıskançlık. Ve nefret. 
Gönül koyarsanız kaybeden tek insan siz olursunuz.

Başarılı insanlar bütün bu duygusal enerjilerini diğerlerinin ne yaptığına değil kendilerinin ne yapacağına harcarlar.

7 ) Zamanları olmadığını asla düşünmezler

Bazıları diğerlerine göre daha çok iş yaparlar ve daha çok zamanları varmış gibi görünürler. Bu çok çılgınca bir şey... Peki, bunu nasıl yapıyorlar? Düzgün bir hayatları yok değil mi? 

Aslına bakacak olursanız harika bir hayatları vardır: önemli olan şeyleri belirler ve gerçekleştirirler.

Sizin için önemli olan şeyleri belirleyin. Gereksiz olanlardan uzak durun.

Hepimizin zamanı aynıdır. Tek fark zamanı nasıl kullandığımızdır.

Başarılı insanlar zamanlarını kullanmayı bilirler.

8 ) Asla olmadıkları biri gibi görünmezler

Bütün endüstriler bize göre hareket ediyormuş gibi görünse de hiçbiri giydiğimiz kıyafetler, kullandığımız araba veya yaşadığımız ev için bizi sevmez.  

Diğer insanların bizim hoşumuza giden şeyleri seviyormuş gibi görünmesi hoşumuza giden şeyleri sevdikleri anlamına gelmez.

Başarılı insanlar kim olduklarını bilirler. Başkaları gibi olmaya çalışmayarak veya sahte bir görüntü sunmayarak gerçek arkadaşlar kazanacaklarını bilirler.

9 ) Bir şeyleri yapmaktan asla korkmazlar

 “Korkmamız gereken tek şey korkunun kendisidir” sözü doğrudur ancak “Korkmamız gereken tek şey kendimizizdir” sözü daha doğrudur.

Neden? Hepimiz korkarız. Neler olabileceğinden veya nelerin olmayacağından korkarız. Değiştiremeyeceğimiz şeylerden korkarız. Yapamayacağımız şeylerden korkarız. Diğerlerinin bizi nasıl algıladığından korkarız.

Ve bütün bunlar tereddüt etmemize, durmamıza, biraz daha düşünmemize veya biraz daha araştırma yapmamıza veya birkaç alternatif daha bulmamıza neden olur.

Peki, hayallerimiz ne olacak?

Korkularınızın sizi durdurmasına izin vermeyin. Ne planlıyorsanız, ne hayal ediyorsanız güne o şekilde başlayın. Bir iş kurmak istiyorsanız ilk adımı atın. Kariyerinizde değişiklik yapmak istiyorsanız ilk adımı atın. Pazarınızı genişletmek veya yeni bir pazara girmek veya yeni ürünler veya hizmetler geliştirmek istiyorsanız ilk adımı atın.
Başarılı insanlar korkularının üstüne giderler ve faaliyete geçerler. Bir şey yaparlar.

Başarılı insanlarda korkar ancak en korktukları şey arkaya bakmak ve “şunu yapmış olsaydım….”demek olur.





Devamını oku...

10 Şubat 2015 Salı

Başarılı insanların sergilemeyeceği davranışlar

Başarılı insanların alışkanlıkları
Başarılı veya başarısız olmanızı belirleyen şey temel özellikler veya kişisel alışkanlıklar değildir. Davranışlarınızdır.

Davranış derken neyi kastediyoruz? Uzun süre stres altında kalırsanız nasıl tepki verirsiniz? Taahhütlerinizi yerine getiriyor musunuz getirmiyor musunuz? İşinizi doğru bir şekilde yapmak için ne kadar çaba gösteriyorsunuz? Odaklanmış ve disiplinli misiniz yoksa tembel ve şaşkın mısınız? Bu tarz şeyler.

Bazı işlevsiz kurucular ve CEO’lar bunları önemsemez. Ancak er yada geç baskı arttığında ve işler kötüye gittiğinde kendilerine zarar veren davranışlar sergilemeye başlarlar. Ve ne yazık ki işlerinin de kendileriyle birlikte batmasına neden olurlar.

Uzun vadede başarılı olmak istiyorsanız geleceğinizi önemli ölçüde etkileyecek davranışlarınızı dikkatli bir biçimde incelemelisiniz.

Saflık

Başlangıç aşamasında şaşkın ve saf olsanız bile ilerleyen zamanlarda şüpheci ve mantıklı olmanız gerekir. Bunun nedeni oldukça basittir: saflar ve aptallar asla kazanamaz. Okuduğunuz ve duyduğunuz her şeyi sorgulamayı öğrenin ve her zaman kaynağı hesaba katın.

Panik

İş dünyası her zaman zorlayıcıdır. Bir takım şeyler neredeyse hiçbir zaman planlandığı gibi gitmez ve çoğu zamanda kötüye gider.  Bu tür durumlar olmazsa olmazdır. Kriz anlarında sakinliğinizi koruyamazsanız başarılı olamazsınız.

Fanatiklik

Tutku başarıyı etkileyen en büyük faktörlerden biridir ancak çizgiyi geçerseniz ve fanatikliği abartırsanız süreç aleyhinize işlemeye başlar. Fanatiklik gerçeklik algınızı kaybetmenize, muhakeme yeteneğinizin bozulmasına ve kötü kararlar vermenize neden olur.

Tembellik

Başarılı olanlar şu temel gerçeği bilirler: başarılı olmak için çok çalışmak gerekir. Bu nedenle her zaman disiplinlidirler ve odaklanırlar. İnsanların birçoğu tembel olduğundan büyük başarılar kazanamazlar. Bu kadar basit.

Geçici ve kestirme çözümler

Başarılı girişimcileri başarısızlardan ayıran en önemli faktörlerden biri sabırdır. Yaptığınız işi sevmezseniz başarılı olamazsınız. Bugünlerde insanların birçoğu anlık tatminler ve memnuniyetler yaşamak istiyor. Ancak bu yanlıştır.

Dışa vurmak

Kıskançlık, utanç veya bayağılık… Baş etmeniz gereken duygu her ne olursa olsun bu duyguları çalıştığınız insanlara yansıtmanız ve sinirinizi dışa vurmanız hem acınası bir hale gelmenize hem de kariyerinizi mahvetmenize neden olur.

Bencillik

Dünyanın sizin etrafınızda döndüğünü düşünmeniz büyük bir hatadır. Öyle olsa bile aşırı benmerkezci olmanız verimliliğinizin azalmasına neden olur. İş, iştir ve sizin hakkınızda değildir.  Kimin kime hizmet ettiğini aklınızdan çıkarmayın.

Geçmişte veya gelecekte yaşamak

Geçmişten ders çıkarmanız iyidir ancak geçmişe takılmanız kendinize zarar vermenize neden olur. Aynı şekilde geleceğe dair planlar yapmanız ve hayaller kurmanızda iyidir ancak eylemlerinizle şu ana odaklanmazsanız planlarınızı veya hayallerinizi asla gerçekleştiremezsiniz.

Aşırı duyarlılık

Herhangi bir eleştiri sizi çılgına çeviriyorsa ve alıngan bir insansanız iş dünyasında zorluklar yaşarsınız. Başarılı liderlerin mizah anlayışlarının olmasının ve alçakgönüllü olmalarının sağlam nedenleri vardır. Bir anlamda bu bir zorunluluktur. Kendinizi fazla ciddiye almayın.




Devamını oku...

8 Şubat 2015 Pazar

Çalışanların motivasyonunu düşüren 8 ölümcül hata

MotivasyonMutlu hissetmemizi ve önemsendiğimizi düşünmemizi sağlayan olaylar ve koşullar vardır. Ancak ne yazık ki motivasyonumuzu düşüren olaylar ve durumlarda vardır.
Çalışanlarınıza başarılı olabilecekleri bir iş ortamı sağladığınızdan tam olarak emin olmak istiyorsanız iş ortamınızı aşağıdaki 8 ölümcül hataya göre değerlendirin.

1 ) Zehirli insanlar

Zehirli insanlarla daha önceden zaman geçirdiyseniz ne kadar yıkıcı ve yorucu olduklarını bilirsiniz. Zehirli insanlar negatiflik yayarlar ve olumlu havanın oluşmasını engellerler. Sizden uzak durmalarını sağlayın veya bu mümkün değilse verdikleri zararı minimuma indirmek için politikalar belirleyin ve denetimler yapın.

2 ) Profesyonel gelişimin olmaması

Herkesin yeni bir şeyler öğrenmesi ve kendini geliştirmesi gerekir. Bunlar olmazsa çalışma ortamı sıkıcı ve durgun olur. Profesyonel gelişim hem çalışanlarınızın hem de şirketinizin büyümesini ve gelişmesini sağlar.

3 ) Vizyon eksikliği

Net bir vizyona sahip olmanız yönünüzü belirlemenize ve insanların nereye odaklanmaları gerektiğini anlamalarına yardımcı olur. Vizyon olmazsa en iyi çalışanlar bile etkisiz hale gelir.

4 ) Boşa zaman harcamak

Toplantılardan hiçbir sonucun çıkmadığı ve herkese alakasız bilgilerin aktarıldığı bir iş ortamınız varsa çalışanlarınızın motivasyonu düşer ve işten soğurlar. Zamanı iyi değerlendirin ve çalışanlarınızın da zamanlarını iyi değerlendirmelerini sağlayın.

5 ) Yetersiz iletişim

İletişim zayıf olduğunda insanlar ne yapmaları gerektiğini bilmez, önemli görevler atlanır, önemsiz işler tekrarlanır, bilgi kullanılmaz ve yıkıcı dedikodular başlar.  Şeffaf iletişim akışı herkes için faydalıdır.

6 ) Dikey yönetim

Fikirlerinize ve tavsiyelerinize değer verilmediğini ve hatta fikirlerinizin dinlenmediğini düşünün. Bu oldukça kötü bir durumdur ve başarı şansınızı düşürür. İşbirliği arttıkça motivasyon da artar.

7 ) Takdir eksikliği

Sıkı çalışma veya fevkalade sonuçlar zamanında fark edilmezse insanlar ilgilisizleşirler ve hayal güçlerini kaybederler. Çalışanlarınızı takdir etmeniz teşekkür etmenin en kolay yoludur.

8 ) Kötü liderlik

Kötü liderler ekibin her üyesini ve organizasyonun tamamını zehirler. En iyi çalışanların bile başarılı olması için etkili bir lidere ihtiyacı vardır. Liderlik özelliklerinizi geliştirmeye başlayın, daha sonra en iyi liderleri işe alın ve iyi liderler yetiştirin. İş ortamınızı güçlendirmenin en iyi yolu budur.




Devamını oku...

2 Şubat 2015 Pazartesi

Etkili girişimcilerin 10 özelliği

Girişimcilerin  alışkanlıkları
Girişimci olmanın tek bir yolu yoktur. Farklı deneyimleri ve farklı uzmanlık alanları olan bir sürü girişimci vardır.

Bu kişilik özelliklerinden birkaçına sahipseniz sizde girişimci olabilirsiniz

1 ) Çabuk reaksiyon veriyorsunuz

Planlama ve organizasyon becerileriniz olmasına rağmen planın dışına çıkmaktan ve farklı yönlere gitmekten korkmuyorsunuz.

2 ) Kendinizden şüpheleniyorsunuz

Kendinizi güvende hissetmediğinizde başarısız olmayacağınızı biliyorsunuz.  Bu negatif enerjiyi farklı şekilde kullanarak başarı şansınızı arttırıyorsunuz. 

3 ) Özgünsünüz

İhtiyacınız olan kaynaklara sahip olmadığınızı düşünseniz bile geri adım atabiliyor ve elinizdeki kaynakları en verimli şekilde kullanabiliyorsunuz.

4 ) Para işlerinden anlıyorsunuz

Evet, kazanç. Girişimizin karlı olacağından her zaman eminsiniz.

5 ) Mücadeleden korkmuyorsunuz

Başarılı olmanın statükonun bozulması anlamına geleceğini biliyorsunuz.

6 ) Riskler alıyorsunuz

Büyümek için aldığınız riskleri faydalı fırsatlar ve olasılıklar olarak görüyorsunuz.

7 ) Aktifsiniz

Koşturmanın şirketinizi güçlendirdiğini ve çalışanlarınızı dinamikleştirdiğini biliyorsunuz.

8 ) Değişime açıksınız

Müşteri ve pazar taleplerine göre şirketinizin evrim geçirmesi ve değişmesi gerektiğini biliyorsunuz.

9 ) Kendinizi satabiliyorsunuz

Vizyonunuzu pazarlamak sizin için çocuk oyuncağı.

10 ) Gerekeni yapıyorsunuz

İşler kötüye gittiğinde kendinizi motive ediyorsunuz ve ileriye bakıyorsunuz.



Devamını oku...

Mutluluk ve başarı için 9 etkili söz

Başarı
Bu davranış kuralları hedeflerinize ulaşmanızı ve istikrarlı bir biçimde ilerlemenizi sağlayacaktır. Gerçekten başarılı ve mutlu olmak istiyorsanız bu etkili sözleri bugün ve her gün söyleyin:

1 ) Bencil değil bilinçli olacağım

Sadece zavallı olanlar bencildir. Dünyadaki her şeyin kendilerinin olduğunu düşünürler.

Bencil olmak yerine bilinçli olun. Neler hissettiğinizin ve neden böyle hissettiğinizin farkında olun. Hislerinizin kararlarınızı nasıl etkileyebileceğinin bilincinde olun.

2 ) Agresif değil olumlu olacağım

Sadece zavallı olanlar agresiftir. Her şeyi kontrol edebileceklerini ve her tartışmayı kazanabileceklerini düşünürler.

Agresif olmak yerine olumlu olun. Birisi sizinle aynı fikirde olmadığında saldırıya uğramış gibi hissetmeyin ve olumlu olun. 

3 ) Dramatik değil empatik olacağım

Sadece zavallı olanlar dramatiktir. Her durumu krize veya anlaşmazlığa dönüştürerek dikkat çekmeye çalışırlar.

Dramatik olmak yerine empatik olun. Etrafınızdakilerin düşüncelerini ve duygularını anlamak için çaba gösterin.

4 ) Yalnız değil özgür olacağım

Sadece zavallı olanlar kendilerini izole eder. Diğerleriyle iletişim kurmamak için bariyerler inşa ederler.

Yalnız olmak yerine özgür olun. Bir taraftan kendi kendinize yetin bir taraftan da diğerleriyle iletişim kurun.

5 ) Kibirli değil gururlu olacağım

Sadece zavallı olanlar kibirlidir. Üstün olduklarına inanırlar ve herkesi değersiz görürler.

Kibirli olmak yerine gururlu olun. Kendi başarılarınızla ve ekibinizin başarılarıyla gurur duyun.

6 ) Pasif değil esnek olacağım

Sadece zavallı olanlar pasiftir. Planları başarısız olduğunda olayların yönü belirlemesine izin verirler.

Pasif olmak yerine esnek olun. Hedeflerinizi gerçekleştirmek için şartlara uyum sağlayın ve gerektiğinde planlarınızda değişiklik yapın.

7 ) Dik kafalı değil mantıklı olacağım

Sadece zavallı olanlar dik kafalıdır. Hatalı olduklarını bilseler bile kendi bildiklerini okurlar.

Dik kafalı olmak yerine mantıklı olun. Ahlaki pusulanızın sizi en iyi istikamete götürmesine izin verin.

8 ) Saf değil iyimser olacağım

Sadece zavallı olanlar saftır. Bir şeyler gerçek olamayacak kadar iyi olsa bile imkansız olduğuna inanırlar.

Saf olmak yerine iyimser olun. Hem iyi hem kötü zamanlarınızda ayakta kalmanızı sağlayacak olumlu tutumlar geliştirin.

9 ) Karamsar değil gerçekçi olacağım

Sadece zavallı olanlar karamsardır. Bir şeyleri değiştiremeyeceklerini düşünürler ve her şeyin daha da kötüye gideceğine inanırlar.

Karamsar olmak yerine gerçekçi olun. Dünyayı bu şekliyle kabul edin ve iyileştirmek için çaba gösterin.





Devamını oku...

31 Ocak 2015 Cumartesi

Aşırı duygusal insanları sakinleştirecek 3 sihirli cümle

Duygusal insanların özellikleri
Mutsuz bir çalışanınız mı var? Yada sinirli bir müşteriniz mi var? Bu üç sihirli cümleyle zorlu sohbetleri kolaylaştırabilirsiniz.  

Dünyadaki herkes makul ve rasyonel olsaydı her şey daha kolay olurdu. Ancak hepimizin de bildiği gibi bazı insanlar hayatlarını aşırı telaşlı ve kavgacı bir şekilde sürdürür ve en aklı başında olanlarımız bile gün gelir mantığını kaybedebilir.
Aşırı duygusal insanlarla uğraşmak zordur. Ancak bu tür insanlarla yapılan zorlu konuşmalar hayatımızın bir parçasıdır ve bu konuşmaları daha yapıcı hale getirebilirsiniz.   
Psikoz hastalarını tedavi eden klinik psikolog Albert J. Bernstein verdiği bir röportajda kontrolden çıkmış konuşmaların belirli tekniklerle yapıcı hale getirilebileceğini belirtmiştir.

1 ) “Lütfen daha yavaş konuşun. Size yardımcı olmak istiyorum”

Problem hızlı konuşmaları olmayabilir. Problem avazı çıktığı kadar bağırmaları veya kontrolsüz biçimde ağlamaları olabilir. Bununla birlikte Bernstein’a göre bu cümle her zaman işe yarar.

Neden işe yarar? Çünkü insanların kafasındaki belirli kalıpları kırar. Onlara karşı çıkmanızı beklerler ancak bunu yapmayın. Olayı netleştirmek için soru sorun. Onlarla ilgilenin. Bu sayede farklı düşünmeye başlarlar. Ve bu iyi bir şeydir.

2 ) “Sizin için ne yapabilirim?”

Bu cümle birinci cümleyle aynı prensipte işler. Aşırı duygusal insanların sadece kaçış veya kavgayı tetikleyen ilkel ve duygusal yönünü devreden çıkarır ve daha evrimleşmiş düşünme becerilerini kullanmalarını sağlar.

3 ) “Söylemek istediğiniz başka bir şey var mı?”

Sohbeti mantıklı bir hale getirmek istiyorsanız onlara deli olduklarını söylemeniz veya bakış açınızın daha mantıklı olduğunu açıklamaya çalışmanız işe yaramaz. Neden mi? Bernstein’a göre açıklama yapmak karşı koymanın maskelenmiş halidir. Karşı taraf bunu hisseder ve daha agresif ve daha duygusal olur.  Açıklama yapmak yerine söylemek istedikleri başka bir şey olup olmadığını öğrenin ve dinleyin.

Saçmalıyor ve delirmiş gibi davranıyor olsalar bile doğruyu söylemeyin. Ne söylerse söylesinler karşı tarafı dinlemeniz oldukça önemlidir. Bunu yapmanız karşı tarafın sakinleşmesini ve sohbetin doğru yöne gitmesini sağlar.





Devamını oku...

Verimliliği arttırma yolları

Üretkenlik
Lider olarak ekip üyelerinizin her birinin içindeki sınırsız enerjiyi, kararlılığı ve gücü ortaya çıkarmak sizin elinizdedir. Bu sınırsız enerji kaynağından faydalanmak sandığınız kadar zor değildir, sadece nasıl yapacağınızı bilmeniz gerekir.
Çalışanlarınızın içindeki gücü ortaya çıkarmak için bu dokuz yöntemi deneyin.

1 ) Vizyon oluşturun

Her liderin şirketinin geleceğiyle ilgili net bir vizyonunuzun olması gerekir. Ve bu vizyonun insanlara net bir şekilde anlatılması ve benimsetilmesi gerekir.

2 ) Teşvik edin

Çalışanlarınıza önerilerini ve fikirlerini sorun ve söylediklerini gerçekten dinleyin. Uygulama sürecine onları da dahil ederek en iyi önerilerin ve fikirlerin peşinden gidin.

3 ) Çalışma ortamınızı gözlemleyin

Çalışanlarınızın ihtiyaçlarının farkında olun. Verimliliği arttırmak istiyorsanız çalışma ortamınızın çalışanlarınız için uygun olması gerekir.

4 ) Ofisinizden çıkın

Sürekli ofisinizde oturmayın. Düzenli aralıklarla çalışanlarınızın yanına gidin, onları teşvik edin ve onlara ilham verin. 

5 ) Dürüstlükten ödün vermeyin

Ekip üyelerinize karşı her zaman dürüst, samimi ve şeffaf olun. Kötü haberlerin etkisini yumuşatmak için gerçekleri saklamayın.  

6 ) Sözlerinizi tutun

Sözlerinizi tutamayacaksanız söz vermeyin. Bir söz verdiyseniz bu sözü tutmak için elinizden gelen her şeyi yapın.  

7 ) Çalışanlarınıza yetki verin

Ekip üyeleriniz müşteriye en yakın olan kişiler olduğu için müşterilerin isteklerini ve ihtiyaçlarını en iyi onlar bilir. Müşterilere doğrudan etki edecek kararlar vermeleri için onlara yetki verin.

8 ) Diğerlerini suçlamayı bırakın

Çalışanlarının sorumluluklarını ve yükümlülüklerini yerine getirip getirmediklerini takip etmek liderlerin en önemli görevlerinden biridir. Hata yaptıklarında veya başarısız olduklarında çalışanlarınıza kızmayın. Bunun yerine en iyi performansı yakalamak için onlara yardımcı ve destek olun.

9 ) Herkese saygı gösterin

Çalışanlarınıza değer verin ve saygı gösterin. Onları küçük düşürmeyin ve aşağılamayın.





Devamını oku...
Blogger tarafından desteklenmektedir.

© 2011 Hey Bi Fikrim Var , AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena