Aklınıza bir anda gelmiş veya senelerdir hayalini kurduğunuz
bir iş fikri olabilir. Başlangıçta atmanız gereken adımların sayısı gözünüzü
korkutabilir. Ancak bu adımları doğru analiz eder ve uygularsanız gelecek vaat
eden ve karlı bir iş kurabilirsiniz.
Güvendiğiniz kişilere iş fikrinizden bahsedin
Potansiyeli olan bir iş fikriniz varsa bu iş fikrini
kendinize saklamayın. Bu iş fikrini güvendiğiniz kişilerle paylaşın. Şu
soruları sorduğunuzdan emin olun: sence bu iş fikrinin potansiyeli var mı? Bu iş
fikrini nasıl detaylandırabilirim? Bu ürünü veya hizmeti alır mısın ve en fazla
en kadar ödersin?
Girmek istediğiniz iş bölgesinde tanıdığınız kimse yok mu? O
zaman network becerilerinizi geliştirin. Ve yaptığınız işe alakası olmayan
kişilerden bile önemli geri bildirimler alabileceğinizi aklınızdan çıkarmayın. Bazen can sıkıcı olsa da dürüst geri bildirimler almanız iş
fikrinizi gerçeğe dönüştürmede hayati önem taşır.
Pazarı araştırın
İş fikrinizi geliştirdikten sonra biraz pazar araştırması
yapın. Girmek istediğiniz pazardaki diğer oyuncular ne yapıyor? Teklifiniz aynı
mı olmalı farklı mı olmalı? Ve müşteriler nerede?
Araştırma sürecinde başarı hikayelerinden fazlasına
odaklanmaya çalışın. Benzer bir fikri hayata geçiren ve başarısız olan
işletmeler var mı? Farklı olmak için ne yapmanız gerekiyor?
Ayrıca bu süreçte potansiyel ortaklarınızı bulmaya ve
tanımlamaya çalışın. Evcil hayvan mamaları satmayı planlıyorsanız ne tür satış
noktalarıyla işbirliği yapmanız gerekiyor? Aynı şey hizmet işletmeleri içinde
geçerlidir. İyi ortaklıklar kurmak oldukça önemlidir çünkü başarı ve büyüme şansınızı
arttırır.
Bu süreçte orijinal fikrinizi yeniden şekillendirmenize veya
yeninden incelemenize neden olacak yeni şeyler de öğrenebilirsiniz.
Hedefleyebileceğiniz bir niş pazar var mı? Pazar, küçük farklılıkları olan
rakiplerle mi dolu? Rekabet üstünlüğü sağlamak için neler yapmanız gerekiyor?
Bir iş planı hazırlayın
Bir diğer önemli adımda iş planı hazırlamaktır. İş planları
resmi veya gayri resmi olarak hazırlanabilir. İş planı işletmenizle ilgili ana
bileşenleri belirginleştirmenize yardımcı olur.
Dikkate alınması gerekenler: hikayeniz ve bu hikayeyi
potansiyel yatırımcılara ve ilgili diğer taraflara nasıl sunacağınız, finansal
ve eylemsel hedefleriniz, tahminleriniz ve zaman içindeki ölçeklendirmeyi nasıl
gördüğünüz.
Kapsamlı bir iş planı hazırlamaya hazır değilseniz internet
üzerindeki hazır şablonlardan faydalanabilirsiniz.
Prototip oluşturun
Prototip çalışması planlamanın öncelikli adımlarındandır.
Prototip çalışması sayesinde vizyonunuzun esnek olup olmadığını test
edebilirsiniz.
Prototip çalışması sadece fiziki ürünler için geçerli
değildir. Kafanızdaki iş fikrini yansıtan basit bir web sayfası sunumu da bir
prototiptir. Moda veya yemek gibi niş alanların peşinden gidecekseniz takipçi
bulmanıza yardımcı olacak bir blog açabilirsiniz. Prototiplendirme aşaması,
vizyonunuzu kullandığınız ve gerçek tüketicilerin oltaya gelip gelmeyeceğini
test ettiğiniz aşamadır.
Kaynak bulun
Başlangıç için gereken para miktarını ve bu parayı nasıl
finanse edeceğiniz belirleyin. En popüler yaklaşımlar aşağıdaki gibidir:
Banka kredileri
Şirketin olası gelirinden pay almak üzere para veren
yatırımcılar
Ve son olarak girişimcilerin işlerini büyütmelerine yardımcı
olmak için mikro bağışlar toplayan Kickstarter gibi internet siteleri
aracılığıyla sunulan kitle fonlaması kampanyaları
Yukarıdaki adımları göz önünde bulundurarak sağlam bir iş
fikrinizin olduğunu düşünüyorsanız kendi işinizin patronu olabilirsiniz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder