8 Şubat 2015 Pazar

Çalışanların motivasyonunu düşüren 8 ölümcül hata

MotivasyonMutlu hissetmemizi ve önemsendiğimizi düşünmemizi sağlayan olaylar ve koşullar vardır. Ancak ne yazık ki motivasyonumuzu düşüren olaylar ve durumlarda vardır.
Çalışanlarınıza başarılı olabilecekleri bir iş ortamı sağladığınızdan tam olarak emin olmak istiyorsanız iş ortamınızı aşağıdaki 8 ölümcül hataya göre değerlendirin.

1 ) Zehirli insanlar

Zehirli insanlarla daha önceden zaman geçirdiyseniz ne kadar yıkıcı ve yorucu olduklarını bilirsiniz. Zehirli insanlar negatiflik yayarlar ve olumlu havanın oluşmasını engellerler. Sizden uzak durmalarını sağlayın veya bu mümkün değilse verdikleri zararı minimuma indirmek için politikalar belirleyin ve denetimler yapın.

2 ) Profesyonel gelişimin olmaması

Herkesin yeni bir şeyler öğrenmesi ve kendini geliştirmesi gerekir. Bunlar olmazsa çalışma ortamı sıkıcı ve durgun olur. Profesyonel gelişim hem çalışanlarınızın hem de şirketinizin büyümesini ve gelişmesini sağlar.

3 ) Vizyon eksikliği

Net bir vizyona sahip olmanız yönünüzü belirlemenize ve insanların nereye odaklanmaları gerektiğini anlamalarına yardımcı olur. Vizyon olmazsa en iyi çalışanlar bile etkisiz hale gelir.

4 ) Boşa zaman harcamak

Toplantılardan hiçbir sonucun çıkmadığı ve herkese alakasız bilgilerin aktarıldığı bir iş ortamınız varsa çalışanlarınızın motivasyonu düşer ve işten soğurlar. Zamanı iyi değerlendirin ve çalışanlarınızın da zamanlarını iyi değerlendirmelerini sağlayın.

5 ) Yetersiz iletişim

İletişim zayıf olduğunda insanlar ne yapmaları gerektiğini bilmez, önemli görevler atlanır, önemsiz işler tekrarlanır, bilgi kullanılmaz ve yıkıcı dedikodular başlar.  Şeffaf iletişim akışı herkes için faydalıdır.

6 ) Dikey yönetim

Fikirlerinize ve tavsiyelerinize değer verilmediğini ve hatta fikirlerinizin dinlenmediğini düşünün. Bu oldukça kötü bir durumdur ve başarı şansınızı düşürür. İşbirliği arttıkça motivasyon da artar.

7 ) Takdir eksikliği

Sıkı çalışma veya fevkalade sonuçlar zamanında fark edilmezse insanlar ilgilisizleşirler ve hayal güçlerini kaybederler. Çalışanlarınızı takdir etmeniz teşekkür etmenin en kolay yoludur.

8 ) Kötü liderlik

Kötü liderler ekibin her üyesini ve organizasyonun tamamını zehirler. En iyi çalışanların bile başarılı olması için etkili bir lidere ihtiyacı vardır. Liderlik özelliklerinizi geliştirmeye başlayın, daha sonra en iyi liderleri işe alın ve iyi liderler yetiştirin. İş ortamınızı güçlendirmenin en iyi yolu budur.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Blogger tarafından desteklenmektedir.

© 2011 Hey Bi Fikrim Var , AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena