31 Ocak 2015 Cumartesi

Aşırı duygusal insanları sakinleştirecek 3 sihirli cümle

Duygusal insanların özellikleri
Mutsuz bir çalışanınız mı var? Yada sinirli bir müşteriniz mi var? Bu üç sihirli cümleyle zorlu sohbetleri kolaylaştırabilirsiniz.  

Dünyadaki herkes makul ve rasyonel olsaydı her şey daha kolay olurdu. Ancak hepimizin de bildiği gibi bazı insanlar hayatlarını aşırı telaşlı ve kavgacı bir şekilde sürdürür ve en aklı başında olanlarımız bile gün gelir mantığını kaybedebilir.
Aşırı duygusal insanlarla uğraşmak zordur. Ancak bu tür insanlarla yapılan zorlu konuşmalar hayatımızın bir parçasıdır ve bu konuşmaları daha yapıcı hale getirebilirsiniz.   
Psikoz hastalarını tedavi eden klinik psikolog Albert J. Bernstein verdiği bir röportajda kontrolden çıkmış konuşmaların belirli tekniklerle yapıcı hale getirilebileceğini belirtmiştir.

1 ) “Lütfen daha yavaş konuşun. Size yardımcı olmak istiyorum”

Problem hızlı konuşmaları olmayabilir. Problem avazı çıktığı kadar bağırmaları veya kontrolsüz biçimde ağlamaları olabilir. Bununla birlikte Bernstein’a göre bu cümle her zaman işe yarar.

Neden işe yarar? Çünkü insanların kafasındaki belirli kalıpları kırar. Onlara karşı çıkmanızı beklerler ancak bunu yapmayın. Olayı netleştirmek için soru sorun. Onlarla ilgilenin. Bu sayede farklı düşünmeye başlarlar. Ve bu iyi bir şeydir.

2 ) “Sizin için ne yapabilirim?”

Bu cümle birinci cümleyle aynı prensipte işler. Aşırı duygusal insanların sadece kaçış veya kavgayı tetikleyen ilkel ve duygusal yönünü devreden çıkarır ve daha evrimleşmiş düşünme becerilerini kullanmalarını sağlar.

3 ) “Söylemek istediğiniz başka bir şey var mı?”

Sohbeti mantıklı bir hale getirmek istiyorsanız onlara deli olduklarını söylemeniz veya bakış açınızın daha mantıklı olduğunu açıklamaya çalışmanız işe yaramaz. Neden mi? Bernstein’a göre açıklama yapmak karşı koymanın maskelenmiş halidir. Karşı taraf bunu hisseder ve daha agresif ve daha duygusal olur.  Açıklama yapmak yerine söylemek istedikleri başka bir şey olup olmadığını öğrenin ve dinleyin.

Saçmalıyor ve delirmiş gibi davranıyor olsalar bile doğruyu söylemeyin. Ne söylerse söylesinler karşı tarafı dinlemeniz oldukça önemlidir. Bunu yapmanız karşı tarafın sakinleşmesini ve sohbetin doğru yöne gitmesini sağlar.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Blogger tarafından desteklenmektedir.

© 2011 Hey Bi Fikrim Var , AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena