3 Ocak 2015 Cumartesi

İş fikri nasıl değerlendirilir?

İş fikrini değerlendirmek
İyi bir iş fikri bulmak için aylar ve hatta yıllar harcadınız. Ve en sonunda buldunuz. Düzenli işinizden istifa etmeye ve kendi işinizi kurmaya hazırsınız.

Hayatınızı değiştirebilecek herhangi bir adım atmadan önce iş fikrinizi değerlendirin. Fikrinizin uygulanabilir olup olmadığını öğrenmek için biraz araştırma ve analiz yapmalısınız.

Hedef pazarı belirleyin

İş fikrinizin uygulanabilir olup olmadığını anlamanın ilk adımı ürününüzü veya hizmetinizi kimlerin alacağını belirlemektir. Yaş, cinsiyet, eğitim düzeyi, gelir ve lokasyon gibi faktörleri göz önünde bulundurmayı unutmayın. Hedef kitlenizi belirlemeden ürününüz veya hizmetiniz için pazar olup olmadığını anlayamazsınız.

Hedef kitlenizi belirledikten sonra pazar analizi yapmanız gerekir. Pazarın ne kadar büyük olduğunu, ne kadar doyduğunu ve pazar payı alıp alamayacağınızı belirlemek için araştırma yapın.   

Hedef pazarı test etmek için odak grup çalışmaları veya anketler yapabilirsiniz.

Ürününüzü veya hizmetinizi farklılaştıran özellikleri bilin

Araştırma esnasında diğer işletmelerinde hedef pazara aynı veya benzer ürünler ve hizmetler sunduğunu fark edebilirsiniz. Bu başarılı olamazsınız anlamına gelmez. Ancak ürününüzü veya hizmetinizi farklılaştırmanız gerektiği anlamına gelir. Benzersiz satış teklifi sunarak bunu yapabilirsiniz.

Benzersiz satış teklifi ürününüzü veya hizmetinizi farklılaştıran özellikleri ve hedef kitlenin neden sizi seçeceğini tanımlar. Benzersiz satış teklifi markanızı tanımlamanıza ve markanızın hatırlanabilir olmasına yardımcı olacak en etkili araçlardan biridir.

Rekabeti araştırın

Hedef kitlenizi bilmeniz ne kadar önemliyse hedef kitlenize nasıl ulaşacağınızı bilmeniz de bir o kadar önemlidir. İşte bu nedenle faaliyete geçmeden önce rakiplerinizi tanımanız gerekir.

Rekabeti analizi ve SWOT analizi rekabeti araştırırken kullanabileceğiniz en etkili araçlardandır.

Finansal fizibilite analizi yapın

İş fikrinizin geçerliliğini değerlendirirken dikkate almanız gereken önemli noktalardan biri de paradır. Başarılı bir çıkış yapmak için ne kadar paraya ihtiyacınız olacak?  Sermayeyi nereden bulacaksınız? Kuruluş giderleri ve düzenli masraflarınız ne kadar olacak? Kazanç potansiyeliniz ne? Başlangıç süreci ve karlılık arasındaki finansal uçurumu nasıl kapatacaksınız?

Bütün bunlar için çok çalışmanız gerekiyor ancak buna değecektir. İş fikrinizin uygulanabilir olmadığını görmek sizi hayal kırıklığına uğratsa bile zaman ve para kaybetmenizi engeller. Yaptığınız araştırmadan sonra iş fikrinizin potansiyeli olduğunu görürseniz bir sonraki aşama olan başlangıç sürecine geçebilirsiniz.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Blogger tarafından desteklenmektedir.

© 2011 Hey Bi Fikrim Var , AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena