İyi bir iş fikri bulmak için aylar ve hatta yıllar
harcadınız. Ve en sonunda buldunuz. Düzenli işinizden istifa etmeye ve kendi
işinizi kurmaya hazırsınız.
Hayatınızı değiştirebilecek herhangi bir adım atmadan önce
iş fikrinizi değerlendirin. Fikrinizin uygulanabilir olup olmadığını öğrenmek
için biraz araştırma ve analiz yapmalısınız.
Hedef pazarı belirleyin
İş fikrinizin uygulanabilir olup olmadığını anlamanın ilk
adımı ürününüzü veya hizmetinizi kimlerin alacağını belirlemektir. Yaş,
cinsiyet, eğitim düzeyi, gelir ve lokasyon gibi faktörleri göz önünde
bulundurmayı unutmayın. Hedef kitlenizi belirlemeden ürününüz veya hizmetiniz
için pazar olup olmadığını anlayamazsınız.
Hedef kitlenizi belirledikten sonra pazar analizi yapmanız
gerekir. Pazarın ne kadar büyük olduğunu, ne kadar doyduğunu ve pazar payı alıp
alamayacağınızı belirlemek için araştırma yapın.
Hedef pazarı test etmek için odak grup çalışmaları veya
anketler yapabilirsiniz.
Ürününüzü veya hizmetinizi farklılaştıran özellikleri bilin
Araştırma esnasında diğer işletmelerinde hedef pazara aynı
veya benzer ürünler ve hizmetler sunduğunu fark edebilirsiniz. Bu başarılı olamazsınız
anlamına gelmez. Ancak ürününüzü veya hizmetinizi farklılaştırmanız gerektiği
anlamına gelir. Benzersiz satış teklifi sunarak bunu yapabilirsiniz.
Benzersiz satış teklifi ürününüzü veya hizmetinizi
farklılaştıran özellikleri ve hedef kitlenin neden sizi seçeceğini tanımlar.
Benzersiz satış teklifi markanızı tanımlamanıza ve markanızın hatırlanabilir
olmasına yardımcı olacak en etkili araçlardan biridir.
Rekabeti araştırın
Hedef kitlenizi bilmeniz ne kadar önemliyse hedef kitlenize
nasıl ulaşacağınızı bilmeniz de bir o kadar önemlidir. İşte bu nedenle faaliyete
geçmeden önce rakiplerinizi tanımanız gerekir.
Rekabeti analizi ve SWOT analizi rekabeti araştırırken
kullanabileceğiniz en etkili araçlardandır.
Finansal fizibilite analizi yapın
İş fikrinizin geçerliliğini değerlendirirken dikkate almanız
gereken önemli noktalardan biri de paradır. Başarılı bir çıkış yapmak için ne
kadar paraya ihtiyacınız olacak?
Sermayeyi nereden bulacaksınız? Kuruluş giderleri ve düzenli
masraflarınız ne kadar olacak? Kazanç potansiyeliniz ne? Başlangıç süreci ve
karlılık arasındaki finansal uçurumu nasıl kapatacaksınız?
Bütün bunlar için çok çalışmanız gerekiyor ancak buna
değecektir. İş fikrinizin uygulanabilir olmadığını görmek sizi hayal
kırıklığına uğratsa bile zaman ve para kaybetmenizi engeller. Yaptığınız araştırmadan
sonra iş fikrinizin potansiyeli olduğunu görürseniz bir sonraki aşama olan
başlangıç sürecine geçebilirsiniz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder