9 Ocak 2015 Cuma

İşler kötüye gittiğinde hatırlamanız gereken 6 kural

Hayalinizi gerçekleştirmeye odaklanmak hayatınız boyunca verebileceğiniz en zor kararlardan biri olacaktır.  

Kendi işinizi kurmak için yakın zamanda düzenli işinizden istifa etmiş veya tutkusunun peşinden koşan bir yeni mezun olabilirsiniz.

İşte şimdi yolculuk başlıyor.

Önünüze kaçınılmaz engeller çıkacaktır ve sizin bu engelleri aşmanız gerekecektir. Er yada geç başarılı olmakla ilgili tereddütler yaşayacaksınız veya insanlar fikrinizin iyi olmadığını söyleyecek.
Thomas Edison’dan Michael Jordan’a ve Tony Robbins’a kadar her ikonik lider kariyerleri boyunca bu belirsizliği öyle yada böyle yaşamıştır. Sabırlı olanlar başarı çizgisini geçerken pes edenler başarılı olamazlar.  

Başka bir ifadeyle önlerine çıkan zorluklardan kaçmayanlar ve sabırlı davrananlar er yada geç başarılı olur. İşte işler kötüye gittiğinde hatırlamanız gereken altı kural

1 ) Her zaman fırsatlar olacaktır

Kaç yaşında olduğunuzun bir önemi yoktur. Hayatınız boyunca önünüze bir sürü fırsat çıkacaktır. Arianna Huffington, Huffington Post’u kurduğunda 55 yaşındaydı ve Huffington Post şu anda dünyadaki en başarılı internet sitelerinden biri. İmkansız diye bir şey yoktur.

2 ) Sabırlı olun

Uzun vadeli başarılar zaman alır. Bu kadar basit.

3 ) Kendinizi küçümsemeyin

İşler zorlaştığında kendinize olan güveninizi kaybetmeye başlarsınız. Bu gayet normaldir. Ancak emin olun ki zihinsel olarak ve fiziksel olarak düşündüğünüzden daha güçlüsünüzdür. Beynimiz tam tersini söylese de acıya katlanabiliriz.

4 ) Tecrübe, tecrübe, tecrübe

Başarısızlıklarınızı çıkmaz olarak değil başarıya giden yol olarak görün. Zorluklarla başa çıkmanın bir sürü yolu vardır. Yapmanız gereken tek şey bu varsayımları mümkün olan en kısa sürede denemektir.

5 ) Sadece kendinizle yarışın

Kendini geliştirmesi ve her geçen gün daha iyiye gitmesi gereken başkası değil sizsiniz.

6 ) Başarısızlıklarınızı kabullenin

İşler kötüye gitse bile tünelin sonunda ışık vardır.  En büyük yenilikler ve başarı hikayeleri başarısızlıklardan sonra çıkmıştır. Gecenin en karanlık anı sabaha en yakın olduğu andır.



Devamını oku...

8 Ocak 2015 Perşembe

2015 için yeni iş fikirleri

İş fikirleri
Kabuğundan çıkmak ve ticarete atılmak isteyen yeni jenerasyon girişimciler yeni iş fikirleri bulmaya çalışırlar. Bizde sizlere başarısını kanıtlamış 5 iş fikrinden bahsedeceğiz. Sizde kendi işini kurmak istiyorsanız bu harika iş fırsatlarından birini seçerek iyi bir başlangıç yapabilirsiniz. 

E-ticaret siteleri

Online işletmelerin sayısı her geçen gün arttığından tüketicilerin geneline ulaşmak isteyen işletme sahiplerinin farklı yollara başvurması gerekiyor. Halkın gözünde daha popüler olmak isteyen işletmelerin ürünlerini ve hizmetlerini sergileyebilecekleri çekici e-ticaret sitelerine ihtiyacı vardır.  Bu nedenle de online mağaza sistemi kurmak isteyen işletme sahiplerinin e-ticaret siteleri yapan şirketlerle temas kurması gerekiyor. Sonuç olarak 2015 yılında bu hizmeti veren şirketlere olan talep daha da artacaktır.

Affiliate pazarlama

Affiliate pazarlama online pazarlama faaliyetlerini ölçmenin ve e-ticaret sitelerine anlık sonuçlar sağlamanın en etkili yollarından biridir. Affiliate pazarlamacının esas görevi bir işletmenin ürünleriyle ve hizmetleriyle ilgili linkler yayınlamaktır. Affiliate pazarlamacılar bir taraftan ziyaretçi sayısını takip ederken bir taraftan da işletmelerin büyümesine yardımcı olur. Affiliate pazarlamaya olan talep her geçen gün arttığından bu iş fırsatından yararlanabilirsiniz.

İçerik yazarlığı

İnternet sitelerini, ürünleri ve hizmetleri tanıtmanın veya pazarlamanın bir sürü yolu vardır. Bu tekniklerden biri olan içerik yazarlığı klasik bir yöntem olarak kendini kanıtlamıştır. İçerik yazarlığı pazarlama stratejileri müşterilere uzun vadeli sonuçlar sağlar. İçerik yazarlığı hizmeti veren şirketlere olan talep her geçen gün arttığından bu hizmeti veren şirketlerde kendilerini geliştirmeye başlamıştır. Başarılı bir çıkış yapmak istiyorsanız bu iş fikrinden faydalanabilirsiniz.

Tercüme hizmetleri

Şu bir gerçek ki bugünlerde şirketler belirli bir şehir veya ülkeyle sınırla kalmak yerine hızlı bir biçimde global olmaya çalışıyor. Büyümek isteyen işletme sahipleri daha iyi teklifler ve işbirliği planları sunan uluslararası şirketlere ulaşmaya çalışıyor. Dil bariyeri iletişimi engelleyen en büyük faktörlerden biridir ve bu noktada bir tercümanın devreye girmesi gerekir. Çokuluslu şirketler okuma, yazma ve konuşma konusunda uzman olan yetenekli tercümanlara ihtiyaç duyar. Sizde bu fırsattan yararlanmak isterseniz tercüme hizmetleri veren bir şirket açabilirsiniz.

El sanatları dükkanı

Son zamanlarda elişi ürünlere olan talep hızla yükselişe geçmiştir. Ürünleri zenginleştirmek ve uluslararası ölçekte pazarlamak için yerel el sanatlarının desteklenmesi gerekmektedir. Bunu yapmanın tek yolu da el sanatları dükkanları açmaktır. Bu tarz bir dükkan açmak sadece girişimci için değil bütün ekonomi için oldukça büyük bir fırsattır. 


Devamını oku...

2015’de uzak durmanız gereken sosyal medya mitleri

Sosyal medya ipuçları
Küçük ölçekli işletme sahibi veya girişimci olarak son on yılda satış ve pazarlama faaliyetlerinde yaşanan hızlı değişimi siz de fark etmişsinizdir. Örneğin on yıl önce “sosyal medya” yoktu. Ama şimdi, var olan ve potansiyel müşterilerle iletişim kurmanın en etkili yollarından biri sosyal medya.
Peki, sosyal medya dünyasına nasıl gireceksiniz? İşiniz için doğru olan sosyal ağlar hangileri? Sosyal medyada başarılı olmak istiyorsanız eylem planınızın olması gerekir. Plansız hareket ederseniz hedeflerinize ulaşamazsınız. İşte farkında olmanız ve uzak durmanız gereken sosyal medya mitleri:

1 ) Müşterilerim sosyal medyayı önemsemiyor

Hoşunuza gitse de gitmese de potansiyel müşterileriniz sosyal medyayı kullanıyor. Bu gerçeği kabul edin. Pew Araştırma Merkezine göre yetişkinlerin %74’ü sosyal medyayı kullanıyor. Yani başarı şansınızı arttırmak istiyorsanız sosyal medyayı kullanmalısınız. Buna ek olarak etkileyiciler ve medya fikirler, ürünler, hizmetler ve daha fazlasıyla ilgili haber yapmak için sosyal medyayı takip eder.

2 ) Bütün sosyal ağlara katılmak zorundayım

Aynı anda birçok yerde olmanız sıkıntıya neden olur. İşletme sahiplerinin zamanı ve kaynakları kısıtlıdır ve her sosyal ağla meşgul olmaları zaman kaybetmelerine neden olur. Müşterilerinizin sık ziyaret ettiği sosyal medya platformlarını araştırmanız önemlidir. Sosyal medyada yeniyseniz Facebook, Twitter ve LinkedIn’inin kullanım oranlarını kontrol edin.

3 ) Yalnıza bir tane mecra seçmeliyim

Tersi biraz daha doğru ancak tüm yumurtaları da aynı sepete koymayın. Odaklanmak önemlidir ancak sosyal medya silosu yaratmanız marka farkındalığınızı kısıtlar. Sosyal medyanın faydalarından biri aynı türden mesajları bir araya getirebilmenizi ve bilgiyi sanal olarak yayabilmenizi sağlamasıdır.

4 ) İçerik: ne kadar fazla o kadar iyi

Abartmayın. Az her zaman daha iyidir. İlginç ve alakalı ve daha da önemlisi değerli bilgiler paylaşın. Takipçilerinizle ve müşterilerinizle paylaşabileceğiniz işinizle alakalı anahtar kelimeleri, önemli mesajları ve trend bilgileri düşünün. Ve mesajlarınızda aşırı reklamdan kaçının. Müşterilerinizle iletişim kurmaya çalışırken takipçi kaybedebilirsiniz. Eğitin, eğlendirin ve ilham verin!

5 ) Olumsuz geribildirimleri görmezden gelmekte veya silmekte sorun yok

Marka itibarınızı etkin bir biçimde yönetmeniz hayati önem taşır. Olumsuz yorumları azaltmak istiyorsanız dikkatli, geçerli ve problemi çözmeye yönelik yanıtlar vermeniz gerekir. Olumsuz geribildirimleri basitçe görmezden gelmeniz müşteriyi daha çok kızdırabilir ve kötü yorumların hızla yayılmasına neden olabilir. Daha da önemlisi potansiyel yeni bir müşteri ürününüzü veya hizmetinizi araştırırken bu olumsuz geribildirimle karşılaşabilir. Müşterilere cevap vermeniz onları dinlediğinizi, var olan sorunları anladığınızı ve müşterilerinize önem verdiğinizi gösterir.

6 ) Önemli olan fan veya takipçi sayısı

Uygunluk önemlidir. Herhangi bir sosyal medya ağında fanlarınızın ve takipçilerinizin olması önemlidir ancak bu kişiler fan mı, potansiyel müşteri mi yoksa ağızdan ağza pazarlama elçileri mi? Belki markanızla ilgili haberlerin yayılmasına yardımcı olacak etkileyicilerdir. Takipçi kazanmaya çalışırken markanızı inşa etmenize ve kazancınızı arttırmanıza yardımcı olacak en nitelikli fanlara veya potansiyel müşterilere ulaşmanız gerekir.

7 ) Sosyal medya ölçülemez

Diğer mecralarda olduğu gibi içeriği, müşteri adaylarını, sohbetleri, internet sitenizi ziyaret edenleri, belirli kampanyaları ve daha fazlasını takip edebilirsiniz. Sosyal medya sağlayıcıları sonuçları ölçmenize yardımcı olur.

8 ) Önemli olan benim ne istediğim

Hayır, değil! Reklam mesajları sosyal medya stratejiniz için oldukça önemlidir. Bununla birlikte durmaksızın reklam yapmanızda takipçi kaybetmenize neden olur. Sosyal medya marka farkındalığı, kimlik ve itibar oluşturmak için kullanılmalıdır.

Sosyal medya yayınlarınız uzmanlığınızı ve dünyaya bakışınızı yansıtmalıdır. Faydalı ve takipçilerinizin ilgisini çekecek içerikler paylaşmalısınız. Problemler çözün, fikirler paylaşın ve geri bildirimler almaya çalışın. Sosyal medya iki yönlü bir diyalogdur.



Devamını oku...

7 Ocak 2015 Çarşamba

Düşük maliyetli pazarlama fikirleri

Pazarlama fikirleri
Pazarlama işletme yönetimindeki en önemli faaliyetlerden biridir. Müşterileriniz sizi bulamazsa ürününüzü de alamaz. Neyse ki pazarlama için büyük paralar harcamanıza gerek yok. Biraz planlama ve yaratıcılıkla düşük maliyetli bir pazarlama planı hazırlayabilirsiniz.

Hedef kitlenizi tanıyın ve ne istediklerini bilin

Etkili ve üretken olmayan pazarlama stratejileri kullanmak küçük ölçekli işletmelerin yaptığı en büyük hatalardan biridir. İşletme sahiplerinin, ürünlerini veya hizmetlerini alacak hedef kitleyi tanıması ve hedef kitlesine uygun pazarlama araçlarından faydalanması gerekir. Pazarlama faaliyetlerinizin etkili olması için pazarı iyi tanımanız gerekir. 
  
Müşterilerle temas kurun

Hedef kitlenizle bireysel bağlantılar kurmanız oldukça önemlidir. Müşterilerinizin sizi tanıması ve size güvenmesi satışlarınızın artmasına neden olur. Var olan online ve offline ağları kullanmanız müşterilerle temas kurmanızı ve referanslar alarak müşteri tabanınızı genişletmenizi sağlar.  Ayrıca düşük maliyetlidir. İhtiyaçlarını öğrenmek, geri bildirimler almak, özel teklifler sunmak veya referans istemek için geçmişteki ve şu anki müşterilerinize telefon açın. Müşterilerinizle temas halinde olmak ve kartlar, bültenler veya e-postalar göndermek için bir sistem kurun.

Pazarı eğitin

Pazarı bilgilendirmek hem güvenilirliğinizi arttırır hem de masrafsızdır. İnternet siteleri ve ticari yayınlar için makaleler yazmanız uzman olarak algılanmanıza ve daha fazla kişiye ulaşmanıza yardımcı olur. Bazılarından ödeme bile alabilirsiniz. Uzmanlık gücünüzü arttırmanın bir diğer yolu da öğretmenlik yapmaktır. Seminerlere veya konferanslara katılarak konuşmalar yapabilirsiniz. Potansiyel müşterilerinizle doğrudan temas kurmanız gelir akışınızı arttırır.

Kartvizitler konusunda cimri olmayın

Kartvizit bastırmak ne kadar ucuz olsa da işletme sahipleri kartvizitler konusunda tedbirli davranır. Yanınızda her zaman kartvizit taşıyın ve özgürce dağıtın. Karşı tarafa bir tane vermek yerine iki tane verin ki bu kişi ihtiyaç anında başka birisine versin. Muayenehanelere, bankalara, benzin istasyonlarına, kuaförlere, berberlere ve hedef kitlenizin ziyaret edebileceği diğer yerlere kartlarınızdan bırakın.

Online olarak varlık gösterin

İnternet sitesi olmayan bir işletme olamaz. Ürünlerinizi ve hizmetlerinizi internet siteniz üzerinden 7/24 pazarlayabilirsiniz. İnternet üzerinden araştırma yapan, yardım arayan ve alışveriş yapan tüketici sayısı her geçen gün artmaktadır. Fiziki bir dükkanınız varsa ve internet meraklısı müşteriler sizi online olarak bulamazsa iş kaybedersiniz. İnternet siteniz ne kadar etkileşimli olursa o kadar çok müşteri çekerseniz. Bilgiler göndermek, kuponlar, indirimler veya özel kampanyalar sunmak için elektronik postalama sistemi kullanın. Güncel bilgiler ve haberler sunarak veya ürünlerin nasıl kullanıldığıyla ilgili ipuçları vererek müşterilerin yeniden internet sitenizi ziyaret etmesini sağlayın.

Hizmet kalitenizi arttırın

İşletmelerin birçoğu müşteri deneyimlerine gereken özeni göstermez. Müşteriler kötü deneyimlerini başkalarına anlatmaktan çekinmez. Tüketicilerin, ihtiyaçlarını karşılamayan işletmeleri şikayet ettikleri internet siteleri vardır. Diğer taraftan mutlu müşteriler harika referanslardır ve yeni müşteriler bulmanıza yardımcı olurlar. Şikayetlere kısa sürede cevap verebileceğiniz, müşterilerin soru sorabileceği ve şikayetlerini iletebileceği bir sistem kurun.



Devamını oku...

İş kurmakla ilgili fikirler

İş fikirleriİş kurmakla ilgili fikirler sınırsızdır. Yapmanız gereken kendinizi eğitmek, rekabeti araştırmak ve iş planı hazırlamaktır. İş planınız gireceğiniz sektörü, satış tahminlerinizi ve pazarlama faaliyetlerinizi açıklamalıdır. İlgili resmi kurumlara başvurarak gerekli ruhsat ve izinleri de aldığınızdan emin olun.

Aşina olduğunuz bir iş türü seçin

Aşina olduğunuz bir şeyi seçin. Kendi işinizi kurarken geçmiş iş deneyimlerinizden faydalanabilirsiniz. Örneğin bir önceki işinizde pazarlama müdürü olarak çalıştıysanız pazar araştırması şirketi açabilirsiniz. Başlangıç aşamasında eleman almanıza gerek yoktur. Geçmişte çalıştığınız kişilerle veya şirketlerle temas kurun. Büyük pazarlama şirketlerini veya reklam ajanslarını arayarak size iş paslamalarını isteyin. Bir diğer seçenekte hobilerden faydalanmaktır.

Distribütörlüğe başlayın

Satış konusunda deneyiminiz varsa distribütörlük yapabilirsiniz. Ancak satış konusunda arzulu ve istekli olanlarda usta bir satışçıya dönüşebilir. Satmak istediğiniz ürün türüne karar verin. Talep gören bir ürün olduğundan emin olun. Örneğin büro malzemeleri satmayı düşünüyorsanız bu tür ürünler satan üreticilerle ve tedarikçilerle temas kurun. En iyi kar yüzdesini sunacak olan üreticiyi veya tedarikçiyi seçin. Aynı zamanda ürünleri tekli birimler veya küçük miktarlarda almanıza izin veren bir tedarikçi bulmaya çalışın.

İhtiyacı karşılayın

Belirli bir ihtiyacı tanımlamak ve karşılamakla başlayın. Örneğin çift gelir sahibi ailelerin birçoğunda evcil hayvan vardır ve bu hayvanların yürüyüşe çıkarılması veya yıkanması gerekir. Yada evlerinin temizlenmesi ve ofis camlarının silinmesini isteyen insanlar vardır. Çevreci ürünler ve hizmetler sayesinde de harika iş fırsatları yakalayabilirsiniz. Güneş panelleri ve geri dönüşüm gibi çevre dostu hizmetler ve ürünler oldukça revaçtadır ve büyüme potansiyeli oldukça yüksektir.

Bayilik alın

Bayilik bedelleri değişmektedir. Restoranlar, organik gıda dükkanları veya çocuk kıyafetleri gibi bayilik fırsatlarını araştırın. İnternet üzerinden araştırma yaparak bayilik veren şirketleri bulun. Bayilik veren firmayla temas kurun ve bayilik teklifini göndermelerini rica edin.

Hangi iş türünü seçerseniz seçin çok çalışmanız gerekecektir. En iyi hizmeti sunmak için müşterilerinizden geri bildirimler isteyin.




Devamını oku...

6 Ocak 2015 Salı

Evden çalışmak isteyenlerin cevaplaması gereken 7 soru

Ek gelir
İş kurmaya karar vermek oldukça kolaydır. Ancak önemli olan sonraki adımlarda neler yapacağınızdır. 

Başarılı olmak ve kazanç elde etmek istiyorsanız halletmeniz gereken önemli konular olacaktır.

İster yeni başlıyor olun ister istediğiniz sonuçları henüz alamamış olun aşağıdaki soruları cevaplamanız işinizi nasıl yöneteceğinizi ve nasıl başarılı olacağınızı anlamanıza yardımcı olacaktır.

1 ) Ne satacaksınız?

Oldukça net bir soru ancak cevaplaması o kadar kolay değil. Önce “İş sahibi olmak istiyorum” diyin sonra da “Ancak ne tür bir işe başlamalıyım?” sorusunu sorun.
Potansiyel olarak herkes her şeyi satabilir ancak satılmaya değer olan ürünler hangileri? Ürününüzle alakalı bilgi birikiminiz var mı? İnsanlar neden ürününüzü alsınlar? Gerçekten ne yapmak istiyorsunuz?

2 ) Ürününüzü kimler alacak?

Herkese satış yapamazsınız. Ürününüzle ilgilenen ve ürününüz için para ödeyecek hedef kitleye satış yapabilirsiniz. Yani herkese değil. Hedef kitlenizi nasıl belirleyeceksiniz? Hedef kitlenizi kalabalıkta nasıl ayırt edeceksiniz? Hedef kitlenizi nereden bulacaksınız?

3 ) Potansiyel müşterilerinizle nasıl temas kuracaksınız?

Potansiyel müşterilere ulaşmak için pazarlama planları yapmanız gerekir. Hangi tür reklam faaliyetlerinden faydalanacaksınız?  Bu reklam faaliyetleriyle pazara nasıl gireceksiniz? Reklam için hangi kaynaklara sahipsiniz? Diğerlerini nasıl etkileyeceksiniz?

4 ) Ürününüzü nasıl sunacaksınız?

Müşterileri etkiledikten sonra ürününüzü sunmanız gerekir. Onları etkilemiş olmanız ürünü alacakları anlamına gelmez. Müşterilerinize ne tür avantajlar sunacaksınız? Ürününüz hangi problemleri çözüyor? Bu faydaları ve çözümleri nasıl göstereceksiniz? Olası müşterilerinizle ilişki kurmak ve güvenlerini kazanmak için neler yapacaksınız?

5 ) Müşterileri nasıl elde tutacaksınız?

Harika! Müşteriler ürününüzü inceledi ve beğendi. Peki, onları nasıl elde tutacaksınız? Bu süreci otomatikleştirebilecek misiniz? Olası müşterilerinizi ve var olan müşterilerinizi kaybetmemek veya sizden yeniden alışveriş yapmalarını sağlamak için ne tür teşvikler sunacaksınız? Kalıcı ilgili yaratmak için neler yapacaksınız?

6 ) Siparişleri nasıl alacaksınız?

Kendinize ait bir ticari hesabınız mı olacak yoksa üçüncü parti faturalandırma sistemlerinden mi yararlanacaksınız? Ürünleri müşterilere nasıl ulaştıracaksınız? Hangi garantileri sunacaksınız? Ödeme sonrası nasıl teyit alacaklar?

7 ) Müşteri destek hizmetlerini nasıl idare edeceksiniz?

Satış sonrası müşterilerinize ne tür hizmetler vereceksiniz? Takip desteğine veya güncellemelere ihtiyaçları olacak mı? Gerekli olduğunda geri ödemeleri nasıl halledeceksiniz? Soruları veya problemleri olduğunda sizinle nasıl temas kuracaklar? Bunun için nasıl bir sistem geliştireceksiniz?

Tecrübesiz kişiler yukarıdaki soruları cevaplamadan faaliyete geçerler ve çoğunlukla başarısız olurlar. Yukarıdaki sorulara cevap vermeniz nihai hedefinize ulaşmanıza yardımcı olur.



Devamını oku...

Kendi işini kuracaklar için tavsiyeler

Kendi işimi kurmak istiyorum
İlk kez işletme sahipliği yapacaklar için iş kurmak eğlenceli, heyecan verici ve aynı zamanda korkutucudur. Harika bir iş fikriniz olabilir. Ancak iyi fikir ve başarılı işletme arasında devasa bir çizgi vardır. İş fikrinizi karlı bir işe dönüştürmek zaman alacaktır ve evet çok çalışmanız gerekecektir.

İşte ilk kez işletme sahipliği yapacaklar için bazı önemli tavsiye ve ipuçları

Başarma azmi hayati önem taşır

Kabiliyet gereklidir ancak kararlılık uzun vadeli başarıdaki en önemli unsurdur. İş kurmak kolay değildir ve karşınıza bir sürü zorluk çıkacaktır. Artı yapmak istemeyeceğiniz ancak yapmak zorunda olacağınız bir sürü göreviniz olacaktır. İş dünyasındaki başarınız hırsınıza, bir şeyi ne kadar çok istediğinize ve istediklerinizi almak için neler yapacağınıza bağlıdır. Hedeflerinize ulaşmanızı sağlayacak olan şey kararlılıktır.

Bütün fırsatlar iyi değildir

İş dünyasında başarılı olmak istiyorsanız doğru fırsatları yakalamalısınız. Ancak bütün fırsatlar avantajlı değildir. Hepsini birden aynı anda benimseyemezsiniz. Aksi takdirde aynı anda bir sürü şeyle uğraşmak zorunda kalırsız ve çok yorulursunuz. Projeleri zamanında bitiremediğiniz veya ürünlerin kalitesini düşürdüğünüz için müşterilerinizi gücendirirsiniz.

Odaklanın, odaklanın ve odaklanın. Önünüze çıkan yüzlerce fırsatın düşüncelerinizi gölgelemesine izin vermeyin. İçlerinden sizin için en avantajlı olan seçin.

Hızlı karar vermeyi öğrenin

İşletme sahibi olmanın en önemli ve en riskli kısmı kararlar vermektir. Kararlar vermeniz ve harekete geçmeniz gerekir. Kararlı olma konusunda kendinizi eğitin ve kararlarınızı hızlı bir şekilde vermeye çalışın. Karar verme süreciniz uzadıkça maliyetlerde artar. Başarılı girişimciler, unsurları bir araya getirir, durumu analiz eder, alternatifleri düşünür ve mümkün olan en kısa sürede en doğru eylem planına karar verir.

İlk karar istenilen sonuçları vermezse kararda değişiklikler yaparak yeninden uygulamaya geçebilirsiniz. Önemli olan karar vermektir. Sonuç olarak karar vermek hiçbir şey yapmamaktan daha iyidir.

Olay doğru üründür

İş hayatında başarıyı yakalamak için tüketicilerin isteyeceği bir ürüne veya hizmete sahip olmanız gerekir. Hedef kitlenize değerli bir şey sunmanız gerekir. Hedef kitleniz sunduğunuz ürünü veya hizmeti problemlerinin çözümü olarak görmelidir.

Siz ürününüze bayılıyor olabilirsiniz ancak önemli olan müşterilerin ürünü beğenmesidir. Bu nedenle ürünü test etmeniz gerekir. Bunu yapmanız doğru problemlere odaklanıp odaklanmadığınızı veya pazarın yeterince büyük olup olmadığını anlamanıza yardımcı olur. Ürününüz veya hizmetinizin sunduğu çözümün müşterilerin ilgisini çekmesi gerekir.

Başarısızlığa neden olabilecek durumları önceden tespit etme kabiliyetinizi geliştirin

İş dünyasında “fail fast” diye bir mantra vardır. Zaman ve para kaybetmemek için başarısızlığa neden olabilecek durumu önceden tespit edip sistemi kapatmak anlamına gelir. Ancak bu mantra az bir sermayeyle ayakta kalmaya çalışan küçük ölçekli işletmeler için doğru bir seçenek değildir çünkü eviniz ve sahip olduğunuz diğer şeylerde dahil bütün paranızı kaybedeceğiniz anlamına gelir. Silikon Vadisindekiler ve diğer zengin girişimciler bunu karşılayabilir çünkü büyük başarılar deneyimlemiş insanlardır.

Yapmanız gereken başarısızlık işaretlerini önceden tahmin etmek ve doğru adımlar atmaktır. Ürünlerinizi ve varsayımlarınızı test edin. Varsayımlarınızın işe yarayıp yaramadığını belirleyebilmek için başarı ölçümlerini doğru yapmanız gerekir. Varsayımlarınız yanlışsa ve işler istediğiniz gibi gitmiyorsa yanlışı değerlendirin, ders çıkarın ve en kısa sürede yanlışı düzeltin.

İş kurmak zordur

Kendi işinizi kurduğunuz zaman çok çalışmanız gerekecektir. 9-5 arası işlerde eve gittiğiniz zaman işi düşünmek zorunda kalmanız. Ancak kendi işinizi kurduğunuz zaman böyle bir lüksünüz olmayacak. İster satış konuşmaları yapın, ister sitenizin pazarlama faaliyetlerini yürütün isterseniz de hesaplar yapın çok çalışmanız gerekecektir. Aynı anda CEO, hademe, satış temsilcisi, muhasebeci ve müşteri hizmetleri yetkilisi olmanız gerekecektir.  



Devamını oku...
Blogger tarafından desteklenmektedir.

© 2011 Hey Bi Fikrim Var , AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena