8 Ocak 2015 Perşembe

2015’de uzak durmanız gereken sosyal medya mitleri

Sosyal medya ipuçları
Küçük ölçekli işletme sahibi veya girişimci olarak son on yılda satış ve pazarlama faaliyetlerinde yaşanan hızlı değişimi siz de fark etmişsinizdir. Örneğin on yıl önce “sosyal medya” yoktu. Ama şimdi, var olan ve potansiyel müşterilerle iletişim kurmanın en etkili yollarından biri sosyal medya.
Peki, sosyal medya dünyasına nasıl gireceksiniz? İşiniz için doğru olan sosyal ağlar hangileri? Sosyal medyada başarılı olmak istiyorsanız eylem planınızın olması gerekir. Plansız hareket ederseniz hedeflerinize ulaşamazsınız. İşte farkında olmanız ve uzak durmanız gereken sosyal medya mitleri:

1 ) Müşterilerim sosyal medyayı önemsemiyor

Hoşunuza gitse de gitmese de potansiyel müşterileriniz sosyal medyayı kullanıyor. Bu gerçeği kabul edin. Pew Araştırma Merkezine göre yetişkinlerin %74’ü sosyal medyayı kullanıyor. Yani başarı şansınızı arttırmak istiyorsanız sosyal medyayı kullanmalısınız. Buna ek olarak etkileyiciler ve medya fikirler, ürünler, hizmetler ve daha fazlasıyla ilgili haber yapmak için sosyal medyayı takip eder.

2 ) Bütün sosyal ağlara katılmak zorundayım

Aynı anda birçok yerde olmanız sıkıntıya neden olur. İşletme sahiplerinin zamanı ve kaynakları kısıtlıdır ve her sosyal ağla meşgul olmaları zaman kaybetmelerine neden olur. Müşterilerinizin sık ziyaret ettiği sosyal medya platformlarını araştırmanız önemlidir. Sosyal medyada yeniyseniz Facebook, Twitter ve LinkedIn’inin kullanım oranlarını kontrol edin.

3 ) Yalnıza bir tane mecra seçmeliyim

Tersi biraz daha doğru ancak tüm yumurtaları da aynı sepete koymayın. Odaklanmak önemlidir ancak sosyal medya silosu yaratmanız marka farkındalığınızı kısıtlar. Sosyal medyanın faydalarından biri aynı türden mesajları bir araya getirebilmenizi ve bilgiyi sanal olarak yayabilmenizi sağlamasıdır.

4 ) İçerik: ne kadar fazla o kadar iyi

Abartmayın. Az her zaman daha iyidir. İlginç ve alakalı ve daha da önemlisi değerli bilgiler paylaşın. Takipçilerinizle ve müşterilerinizle paylaşabileceğiniz işinizle alakalı anahtar kelimeleri, önemli mesajları ve trend bilgileri düşünün. Ve mesajlarınızda aşırı reklamdan kaçının. Müşterilerinizle iletişim kurmaya çalışırken takipçi kaybedebilirsiniz. Eğitin, eğlendirin ve ilham verin!

5 ) Olumsuz geribildirimleri görmezden gelmekte veya silmekte sorun yok

Marka itibarınızı etkin bir biçimde yönetmeniz hayati önem taşır. Olumsuz yorumları azaltmak istiyorsanız dikkatli, geçerli ve problemi çözmeye yönelik yanıtlar vermeniz gerekir. Olumsuz geribildirimleri basitçe görmezden gelmeniz müşteriyi daha çok kızdırabilir ve kötü yorumların hızla yayılmasına neden olabilir. Daha da önemlisi potansiyel yeni bir müşteri ürününüzü veya hizmetinizi araştırırken bu olumsuz geribildirimle karşılaşabilir. Müşterilere cevap vermeniz onları dinlediğinizi, var olan sorunları anladığınızı ve müşterilerinize önem verdiğinizi gösterir.

6 ) Önemli olan fan veya takipçi sayısı

Uygunluk önemlidir. Herhangi bir sosyal medya ağında fanlarınızın ve takipçilerinizin olması önemlidir ancak bu kişiler fan mı, potansiyel müşteri mi yoksa ağızdan ağza pazarlama elçileri mi? Belki markanızla ilgili haberlerin yayılmasına yardımcı olacak etkileyicilerdir. Takipçi kazanmaya çalışırken markanızı inşa etmenize ve kazancınızı arttırmanıza yardımcı olacak en nitelikli fanlara veya potansiyel müşterilere ulaşmanız gerekir.

7 ) Sosyal medya ölçülemez

Diğer mecralarda olduğu gibi içeriği, müşteri adaylarını, sohbetleri, internet sitenizi ziyaret edenleri, belirli kampanyaları ve daha fazlasını takip edebilirsiniz. Sosyal medya sağlayıcıları sonuçları ölçmenize yardımcı olur.

8 ) Önemli olan benim ne istediğim

Hayır, değil! Reklam mesajları sosyal medya stratejiniz için oldukça önemlidir. Bununla birlikte durmaksızın reklam yapmanızda takipçi kaybetmenize neden olur. Sosyal medya marka farkındalığı, kimlik ve itibar oluşturmak için kullanılmalıdır.

Sosyal medya yayınlarınız uzmanlığınızı ve dünyaya bakışınızı yansıtmalıdır. Faydalı ve takipçilerinizin ilgisini çekecek içerikler paylaşmalısınız. Problemler çözün, fikirler paylaşın ve geri bildirimler almaya çalışın. Sosyal medya iki yönlü bir diyalogdur.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Blogger tarafından desteklenmektedir.

© 2011 Hey Bi Fikrim Var , AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena