7 Ocak 2015 Çarşamba

Düşük maliyetli pazarlama fikirleri

Pazarlama fikirleri
Pazarlama işletme yönetimindeki en önemli faaliyetlerden biridir. Müşterileriniz sizi bulamazsa ürününüzü de alamaz. Neyse ki pazarlama için büyük paralar harcamanıza gerek yok. Biraz planlama ve yaratıcılıkla düşük maliyetli bir pazarlama planı hazırlayabilirsiniz.

Hedef kitlenizi tanıyın ve ne istediklerini bilin

Etkili ve üretken olmayan pazarlama stratejileri kullanmak küçük ölçekli işletmelerin yaptığı en büyük hatalardan biridir. İşletme sahiplerinin, ürünlerini veya hizmetlerini alacak hedef kitleyi tanıması ve hedef kitlesine uygun pazarlama araçlarından faydalanması gerekir. Pazarlama faaliyetlerinizin etkili olması için pazarı iyi tanımanız gerekir. 
  
Müşterilerle temas kurun

Hedef kitlenizle bireysel bağlantılar kurmanız oldukça önemlidir. Müşterilerinizin sizi tanıması ve size güvenmesi satışlarınızın artmasına neden olur. Var olan online ve offline ağları kullanmanız müşterilerle temas kurmanızı ve referanslar alarak müşteri tabanınızı genişletmenizi sağlar.  Ayrıca düşük maliyetlidir. İhtiyaçlarını öğrenmek, geri bildirimler almak, özel teklifler sunmak veya referans istemek için geçmişteki ve şu anki müşterilerinize telefon açın. Müşterilerinizle temas halinde olmak ve kartlar, bültenler veya e-postalar göndermek için bir sistem kurun.

Pazarı eğitin

Pazarı bilgilendirmek hem güvenilirliğinizi arttırır hem de masrafsızdır. İnternet siteleri ve ticari yayınlar için makaleler yazmanız uzman olarak algılanmanıza ve daha fazla kişiye ulaşmanıza yardımcı olur. Bazılarından ödeme bile alabilirsiniz. Uzmanlık gücünüzü arttırmanın bir diğer yolu da öğretmenlik yapmaktır. Seminerlere veya konferanslara katılarak konuşmalar yapabilirsiniz. Potansiyel müşterilerinizle doğrudan temas kurmanız gelir akışınızı arttırır.

Kartvizitler konusunda cimri olmayın

Kartvizit bastırmak ne kadar ucuz olsa da işletme sahipleri kartvizitler konusunda tedbirli davranır. Yanınızda her zaman kartvizit taşıyın ve özgürce dağıtın. Karşı tarafa bir tane vermek yerine iki tane verin ki bu kişi ihtiyaç anında başka birisine versin. Muayenehanelere, bankalara, benzin istasyonlarına, kuaförlere, berberlere ve hedef kitlenizin ziyaret edebileceği diğer yerlere kartlarınızdan bırakın.

Online olarak varlık gösterin

İnternet sitesi olmayan bir işletme olamaz. Ürünlerinizi ve hizmetlerinizi internet siteniz üzerinden 7/24 pazarlayabilirsiniz. İnternet üzerinden araştırma yapan, yardım arayan ve alışveriş yapan tüketici sayısı her geçen gün artmaktadır. Fiziki bir dükkanınız varsa ve internet meraklısı müşteriler sizi online olarak bulamazsa iş kaybedersiniz. İnternet siteniz ne kadar etkileşimli olursa o kadar çok müşteri çekerseniz. Bilgiler göndermek, kuponlar, indirimler veya özel kampanyalar sunmak için elektronik postalama sistemi kullanın. Güncel bilgiler ve haberler sunarak veya ürünlerin nasıl kullanıldığıyla ilgili ipuçları vererek müşterilerin yeniden internet sitenizi ziyaret etmesini sağlayın.

Hizmet kalitenizi arttırın

İşletmelerin birçoğu müşteri deneyimlerine gereken özeni göstermez. Müşteriler kötü deneyimlerini başkalarına anlatmaktan çekinmez. Tüketicilerin, ihtiyaçlarını karşılamayan işletmeleri şikayet ettikleri internet siteleri vardır. Diğer taraftan mutlu müşteriler harika referanslardır ve yeni müşteriler bulmanıza yardımcı olurlar. Şikayetlere kısa sürede cevap verebileceğiniz, müşterilerin soru sorabileceği ve şikayetlerini iletebileceği bir sistem kurun.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Blogger tarafından desteklenmektedir.

© 2011 Hey Bi Fikrim Var , AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena