Pazarlama işletme yönetimindeki en önemli faaliyetlerden
biridir. Müşterileriniz sizi bulamazsa ürününüzü de alamaz. Neyse ki pazarlama
için büyük paralar harcamanıza gerek yok. Biraz planlama ve yaratıcılıkla düşük
maliyetli bir pazarlama planı hazırlayabilirsiniz.
Hedef kitlenizi tanıyın ve ne istediklerini bilin
Etkili ve üretken olmayan pazarlama stratejileri kullanmak küçük
ölçekli işletmelerin yaptığı en büyük hatalardan biridir. İşletme sahiplerinin,
ürünlerini veya hizmetlerini alacak hedef kitleyi tanıması ve hedef kitlesine uygun
pazarlama araçlarından faydalanması gerekir. Pazarlama faaliyetlerinizin etkili
olması için pazarı iyi tanımanız gerekir.
Müşterilerle temas kurun
Hedef kitlenizle bireysel bağlantılar kurmanız oldukça
önemlidir. Müşterilerinizin sizi tanıması ve size güvenmesi satışlarınızın
artmasına neden olur. Var olan online ve offline ağları kullanmanız müşterilerle
temas kurmanızı ve referanslar alarak müşteri tabanınızı genişletmenizi sağlar.
Ayrıca düşük maliyetlidir. İhtiyaçlarını
öğrenmek, geri bildirimler almak, özel teklifler sunmak veya referans istemek
için geçmişteki ve şu anki müşterilerinize telefon açın. Müşterilerinizle temas
halinde olmak ve kartlar, bültenler veya e-postalar göndermek için bir sistem
kurun.
Pazarı eğitin
Pazarı bilgilendirmek hem güvenilirliğinizi arttırır hem de
masrafsızdır. İnternet siteleri ve ticari yayınlar için makaleler yazmanız
uzman olarak algılanmanıza ve daha fazla kişiye ulaşmanıza yardımcı olur.
Bazılarından ödeme bile alabilirsiniz. Uzmanlık gücünüzü arttırmanın bir diğer
yolu da öğretmenlik yapmaktır. Seminerlere veya konferanslara katılarak
konuşmalar yapabilirsiniz. Potansiyel müşterilerinizle doğrudan temas kurmanız
gelir akışınızı arttırır.
Kartvizitler konusunda cimri olmayın
Kartvizit bastırmak ne kadar ucuz olsa da işletme sahipleri
kartvizitler konusunda tedbirli davranır. Yanınızda her zaman kartvizit taşıyın
ve özgürce dağıtın. Karşı tarafa bir tane vermek yerine iki tane verin ki bu
kişi ihtiyaç anında başka birisine versin. Muayenehanelere, bankalara, benzin
istasyonlarına, kuaförlere, berberlere ve hedef kitlenizin ziyaret edebileceği
diğer yerlere kartlarınızdan bırakın.
Online olarak varlık gösterin
İnternet sitesi olmayan bir işletme olamaz. Ürünlerinizi ve
hizmetlerinizi internet siteniz üzerinden 7/24 pazarlayabilirsiniz. İnternet
üzerinden araştırma yapan, yardım arayan ve alışveriş yapan tüketici sayısı her
geçen gün artmaktadır. Fiziki bir dükkanınız varsa ve internet meraklısı
müşteriler sizi online olarak bulamazsa iş kaybedersiniz. İnternet siteniz ne
kadar etkileşimli olursa o kadar çok müşteri çekerseniz. Bilgiler göndermek,
kuponlar, indirimler veya özel kampanyalar sunmak için elektronik postalama
sistemi kullanın. Güncel bilgiler ve haberler sunarak veya ürünlerin nasıl
kullanıldığıyla ilgili ipuçları vererek müşterilerin yeniden internet sitenizi
ziyaret etmesini sağlayın.
Hizmet kalitenizi arttırın
İşletmelerin birçoğu müşteri deneyimlerine gereken özeni
göstermez. Müşteriler kötü deneyimlerini başkalarına anlatmaktan çekinmez.
Tüketicilerin, ihtiyaçlarını karşılamayan işletmeleri şikayet ettikleri
internet siteleri vardır. Diğer taraftan mutlu müşteriler harika referanslardır
ve yeni müşteriler bulmanıza yardımcı olurlar. Şikayetlere kısa sürede cevap verebileceğiniz,
müşterilerin soru sorabileceği ve şikayetlerini iletebileceği bir sistem kurun.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder