Girişimcilerin birçoğunun bir sürü fikri vardır ancak
bunlardan sadece birkaç tanesi başarılı olur.
Fikrin uygulanabilir olması başarılı bir çıkış yapmanın anahtarıdır.
Fikrinizi değerlendirin
Bir iş kurmanın en önemli adımı budur. Bir fikir veya proje
üzerinde senelerce çalışabilirsiniz. Fikrinizi ürüne dönüştürmeden önce fikrin
uygulanabilirliğini değerlendirmeniz gerekir. Fikriniz ne kadar eşsiz? Asıl problemi
çözüyor mu? Beklediğiniz kadar iyi bir başlangıç yapabilecek mi? Fazla
heyecanlanmadan ve herhangi bir fikre zaman ve para yatırmadan önce talebi
araştırın.
Bunu yapmanın en kolay yolu konsepti mümkün olduğunca çok
insanla paylaşmak ve geri bildirimler istemektir. Sadece arkadaşlarınızla ve
aile üyelerinizle konuşmayın çünkü onlar fikrinizin muhteşem olduğunu
söyleyecektir.
Size karşı dürüst olacak ve fikrinizle ilgili eksiklikleri
sizinle paylaşacak insanlar bulun.
Dersinize çalışın
Ürününüz veya hizmetiniz için pazar var mı? Hedef pazar ne
kadar büyük? Bu oldukça önemli bir adımdır çünkü fikriniz muhteşem olsa bile
pazar yeterince büyük olmayabilir. Araştırma yapmanız çaba göstermeye değip
değmeyeceğini anlamanıza yardımcı olur.
Gireceğiniz pazar büyüme şansı yakalayabileceğiz büyüklükte
mi? Büyüme fırsatını küçümsemeyin. Her
işletmenin büyümesi ve gelişmesi gerekir.
Pazarın ürününüze ilgi duyacak tüketicilerle dolu olduğundan
emin olun. Yani kendinizi kandırmayın ve herkesi olası alıcı ve satıcı olarak
görmeyin.
Bulabildiğiniz en iyi çalışanları işe alın
Zorluklarla başa çıkabilecek ve hızlı hareket edebilecek
insanlar bulmaya odaklanın. Başarılı işletmeler doğru insanlar sayesinde büyür
ve geliştir.
Ve sizden daha zeki olan kişileri işe almaktan korkmayın. İşe
alacağınız kişilerin yetenekli, becerikli ve aynı zamanda örgüt kültürüne katkı
sağlayacak karakterde olması gerekir.
Bu oldukça önemlidir çünkü birlikte çalıştığınız insanların
sizi yavaşlatmaması ve vizyonunuzu benimsemesi gerekir. İlk birkaç çalışan örgüt
kültürünüzü oluşturacaktır. Doğru yetenekleri ve becerileri tutku, kararlılık,
azim ve problem çözme gibi kabiliyetlerle birleştiren kişiler bulmaya çalışın. Bir
takım şeyler çok hızlı değiştiğinden çalışanlarınızın da bu dinamiklerle
mücadele edebilecek esneklikte olması gerekir.
En kısa sürede pazara girin
Araştırma, prototipleştirme ve test etme aşamasından sonra
piyasaya girin ve geri bildirimler toplamaya başlayın. İyi bir ürüne sahip olduğunuz
halde pazara girmemek yapacağınız en büyük hatalardan biri olacaktır. Fikrinize
güveniyorsanız ve talep olduğunu kanıtlamak için gerekli adımları attıysanız hiç
vakit kaybetmeden pazara girin.
Unutmayın ki pazara girmek için ihtiyacınız olan şey muhteşem
bir ürün değil fonksiyonel bir üründür. Girişimci olarak müşterilerle etkileşim
kurmak ve müşterilerin ürününüzü kullanmasını sağlamak için öğrenmeye devam
etmeniz ve kendinizi geliştirmeniz gerekir. İhtiyacınız olan şey müşteri geri
bildirimleridir. Müşterileriniz ürününüzü şekillendirmenize yardımcı olur.
Kullanıcılardan aldığınız geri bildirimler aracılığıyla ürün sorunlarını en
kısa sürede çözmeniz daha iyi bir ürünle daha geniş kitlelere ulaşmanızı
sağlar.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder