İş fikrinizi bulduktan sonra başarısız olan birçok işletme
gibi hatalar yapmamanız gerekir. Ürününüz veya hizmetinizle ilgili talepten
emin olmadan para harcamayın. Bu yazıda iş fikrinizi 3 adımda nasıl test
edebileceğinizden bahsedeceğiz.
1 ) Seçtiğiniz iş türünü yapan kişilerle konuşun
Yeni fikriniz için para harcamadan önce aynı veya benzer işi
yapan diğer profesyonellerle konuşun. Örneğin tasarım işine girmek ve yeni tür
kravatlar satmak istiyorsanız kravat işi yapan diğer kişilerle konuşun.
Yapmayı planladığınız işi yapan birini tanımıyorsanız ne
yapacaksınız?
LinkedIn’in Premium hizmetini kullanarak deneyimli insanlar
bulabilir ve bu kişilere ulaşabilirsiniz. LinkedIn’in premium hizmeti için
ödemek istemiyorsanız ücretsiz hizmetinden de faydalanabilirsiniz. İlgili
kişileri bulduktan sonra bağlantı kurmak için davetiye gönderin ve bu kişilere neden
onlara ulaşmak istediğinizi açıklayın.
Aklınızda bulundurmanız gereken birkaç ipucu:
Ailenizden ve arkadaşlarınızdan uzak durmaya çalışın çünkü
bu kişiler yanlı davranır.
Fikrinizden nefret eden insanlar seven insanlara göre daha
değerli bilgiler verirler.
Yorumları asılsız, saçma veya ufak değişiklikler gerektirse
bile neleri sevmediklerini dikkatli bir şekilde dinleyin ve notlar alın.
Amacınız tavsiye almak olduğu için duygularınızı bir kenara
bırakın ve fikrinizi sevmeyen bir insanı ikna etmeye çalışmayın.
Karşı tarafın sorularına karşı hazırlıklı olun.
Doğruları ve yanlışları öğrenmeniz gerektiği için sadece
yapmanız gerekenleri değil yapmamanız gerekenleri de öğrenmelisiniz.
2 ) Teklifinizi güzelleştirin
Bu kişilerle konuştuktan sonra aşağıdaki iki şeyden biri
olacaktır:
İş fikrinizin ölümcül bir hata olduğunu anlayacaksınız. Bu
durumda başa dönün.
Geribildirimlere dayanarak fikrinizle ilgili ufak tefek
değişiklikler yapacaksınız ancak doğru yolda ilerlediğinizden emin olacaksınız.
Doğru yolda olduğunuzu farz edelim… O zaman sıra geldi
topladığınız geribildirimleri dikkate almaya ve ürününüz veya hizmetinizle
ilgili satış konuşması hazırlamaya.
3 ) Dışarı çıkın ve müşteri bulun
İş fikrinizden emin olduktan sonra yapmanız gereken
ürününüzü veya hizmetinizi alacak müşteriler bulmaktır. İnsanların ürününüzü
veya hizmetinizi satın alıp almayacağını öğrenmek için hizmetinizin veya
ürününüzün hazır olmasına gerek yoktur. Peki, bunu nasıl yapacaksınız?
İşte şirketinizi kurmadan önce müşteriler bulmanın masrafsız
birkaç yolu:
Ürününüzle veya hizmetinizle ilgili basit bir sayfa açın ve
ilgilenenlerin e-posta adreslerini bırakmaları rica edin. GoDaddy’den domain
alabilir ve website geliştirme sihirbazını kullanabilirsiniz. Daha sonra Google
Adwords kampanyaları yürütebilirsiniz.
Kitle fonlaması sitesi Kickstarter’ı kullanarak kaynak
yaratabileceğiniz bir ürününüz varsa sadece ürününüzü tanıtımını yapmış
olmazsınız aynı zamanda ürününüz için finansman da sağlarsınız.
Girmeyi düşündüğünüz sektörle ilgili yazılar yayınlayan
bloggerlarla temas kurun ve fikrinizle ilgili makaleler yayınlamalarını rica
edin.
Bir anket hazırlayabilir ve Google Surveys kullanarak
ürününüzle veya hizmetinizle ilgili sorular sorabilirsiniz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder