25 Ocak 2015 Pazar

İş fikri nasıl test edilir?

İş fikirleri
İş fikrinizi bulduktan sonra başarısız olan birçok işletme gibi hatalar yapmamanız gerekir. Ürününüz veya hizmetinizle ilgili talepten emin olmadan para harcamayın. Bu yazıda iş fikrinizi 3 adımda nasıl test edebileceğinizden bahsedeceğiz.

1 ) Seçtiğiniz iş türünü yapan kişilerle konuşun

Yeni fikriniz için para harcamadan önce aynı veya benzer işi yapan diğer profesyonellerle konuşun. Örneğin tasarım işine girmek ve yeni tür kravatlar satmak istiyorsanız kravat işi yapan diğer kişilerle konuşun.

Yapmayı planladığınız işi yapan birini tanımıyorsanız ne yapacaksınız?

LinkedIn’in Premium hizmetini kullanarak deneyimli insanlar bulabilir ve bu kişilere ulaşabilirsiniz. LinkedIn’in premium hizmeti için ödemek istemiyorsanız ücretsiz hizmetinden de faydalanabilirsiniz. İlgili kişileri bulduktan sonra bağlantı kurmak için davetiye gönderin ve bu kişilere neden onlara ulaşmak istediğinizi açıklayın.

Aklınızda bulundurmanız gereken birkaç ipucu:

Ailenizden ve arkadaşlarınızdan uzak durmaya çalışın çünkü bu kişiler yanlı davranır.

Fikrinizden nefret eden insanlar seven insanlara göre daha değerli bilgiler verirler.

Yorumları asılsız, saçma veya ufak değişiklikler gerektirse bile neleri sevmediklerini dikkatli bir şekilde dinleyin ve notlar alın. 

Amacınız tavsiye almak olduğu için duygularınızı bir kenara bırakın ve fikrinizi sevmeyen bir insanı ikna etmeye çalışmayın.

Karşı tarafın sorularına karşı hazırlıklı olun.

Doğruları ve yanlışları öğrenmeniz gerektiği için sadece yapmanız gerekenleri değil yapmamanız gerekenleri de öğrenmelisiniz.

2 ) Teklifinizi güzelleştirin

Bu kişilerle konuştuktan sonra aşağıdaki iki şeyden biri olacaktır:

İş fikrinizin ölümcül bir hata olduğunu anlayacaksınız. Bu durumda başa dönün.

Geribildirimlere dayanarak fikrinizle ilgili ufak tefek değişiklikler yapacaksınız ancak doğru yolda ilerlediğinizden emin olacaksınız.

Doğru yolda olduğunuzu farz edelim… O zaman sıra geldi topladığınız geribildirimleri dikkate almaya ve ürününüz veya hizmetinizle ilgili satış konuşması hazırlamaya.

3 ) Dışarı çıkın ve müşteri bulun

İş fikrinizden emin olduktan sonra yapmanız gereken ürününüzü veya hizmetinizi alacak müşteriler bulmaktır. İnsanların ürününüzü veya hizmetinizi satın alıp almayacağını öğrenmek için hizmetinizin veya ürününüzün hazır olmasına gerek yoktur. Peki, bunu nasıl yapacaksınız?

İşte şirketinizi kurmadan önce müşteriler bulmanın masrafsız birkaç yolu:

Ürününüzle veya hizmetinizle ilgili basit bir sayfa açın ve ilgilenenlerin e-posta adreslerini bırakmaları rica edin. GoDaddy’den domain alabilir ve website geliştirme sihirbazını kullanabilirsiniz. Daha sonra Google Adwords kampanyaları yürütebilirsiniz.

Kitle fonlaması sitesi Kickstarter’ı kullanarak kaynak yaratabileceğiniz bir ürününüz varsa sadece ürününüzü tanıtımını yapmış olmazsınız aynı zamanda ürününüz için finansman da sağlarsınız.
Girmeyi düşündüğünüz sektörle ilgili yazılar yayınlayan bloggerlarla temas kurun ve fikrinizle ilgili makaleler yayınlamalarını rica edin.

Bir anket hazırlayabilir ve Google Surveys kullanarak ürününüzle veya hizmetinizle ilgili sorular sorabilirsiniz.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Blogger tarafından desteklenmektedir.

© 2011 Hey Bi Fikrim Var , AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena