1 ) Becerilerinizi ve yeteneklerinizi gözden geçirin
Karlı bir iş fikrine dönüştürebileceğiniz yetenekleriniz
veya kanıtlanmış geçmiş performanslarınız var mı?
Yıllar boyunca bir hastanede temizlik işleri müdürlüğü
yapmış olabilirsiniz. Belki de kendi işinizi kurmanın vakti gelmiştir. Kendi reklam
ajansınızı veya danışmanlık ofisinizi açabilirsiniz.
Uygulanabilir bir iş fikri bulmak için kendinize şu soruları
sorun: Ne yaptım? Ne yapabilirim? Tüketiciler ürünlerim veya hizmetlerim için
para öder mi?
2 ) Güncel olaylara ayak uydurun ve iş fırsatlarının avantajlarından
yararlanın
Güncel olayları düzenli olarak izliyorsanız veya okuyorsanız
farklı bir sürü iş fırsatı olduğunu da fark edersiniz. Güncel olayları yakından
takip etmeniz pazar trendlerini, yeni çılgınlıkları, endüstri haberlerini ve
bazen de potansiyeli olan yeni fikirleri tanımlamanıza yardımcı olur.
3 ) Yeni bir ürün veya hizmet icat edin
30 yıl öncesine gidin. Anti-virüs yazılımlarına, internet
hizmet sağlayıcılarına veya masaüstü bilgisayarlara bu kadar büyük talep var
mıydı? Hayır! Yeni bir ürün veya hizmet
fikri bulmanın anahtarı kimsenin karşılamadığı pazar ihtiyaçlarını
tanımlamaktır.
Etrafınıza bakın ve şu soruyu sorun: bu durum nasıl
iyileştirilebilir? İnsanlara ne tür ihtiyaçları ve beklentileri olduğunu sorun.
Belli bir hedef pazara odaklanın ve bu pazardaki hedef kitlenin ilgisini
çekebilecek hizmetlerle ilgili beyin fırtınası yapın.
4 ) Var olan bir ürüne değer katın
Örnek olarak ham kereste ve işlenmiş keresteyi ele alalım.
Ham keresteyi daha değerli hale getirmek için ek süreçlerden geçiririz ancak
değeri arttıran sadece ek süreçler değildir. Buna ek olarak hizmetler ilave
edebilir veya ürünü başka ürünlerle kombinleyebilirsiniz. Örneğin sebze ve
meyve satan yerel bir çiftlik belli bir ücret karşılığında evlere servis
hizmeti de sunabilir.
Bu aşamaya kadar ne tür fikirler geliştirdiniz? Satın
alabileceğiniz ürünlere ve karlı bir iş kurmak için bu ürünlerle neler
yapabileceğinize odaklanın.
5 ) Diğer pazarları araştırın
Bazı iş fikirleri iç pazar için uygun değildir ancak dış
pazarlar için çekici olabilir. Örneğin bir girişimci dış pazarları araştırırken
yaşadığı bölgede yetişen yabanmersinlerinin ne kadar talep gördüğünü fark etti.
Yaşadığı bölgede yabanmersini talebi yoktu ve yabanmersinleri sadece ayılar ve
kuşlar tarafından tüketiliyordu.
Ancak yaptığı araştırma sonucunda Japonya’daki yüksek talebi
fark etti ve şu anda topladığı yabanmersinlerini Japonya’ya göndererek çok iyi
paralar kazanıyor. Diğer kültürleri öğrenmek ve diğer pazar fırsatlarını
araştırmak iş fikri bulmanın en etkili yollarından biridir.
6 ) Var olan bir ürünü veya hizmeti geliştirin
Olan bir şeyin daha iyisini yapın. Yerli bir girişimci hula
hoop’ların geliştirilmiş versiyonunu yaptı. Geliştirilen ürün daha büyük ve
daha ağır olduğu için hula hoop’u kontrol etmek kolaylaştı. Peki, bu kişi bu
fikri nasıl buldu? Kadın girişimci bir gün kızıyla hula hoop çevirirken bu
fikir aklına geldi.
Geliştirilemeyecek ürün veya hizmet sayısı çok azdır.
Kullandığınız ürünleri ve hizmetleri gözden geçirerek fikir üretmeye başlayın
ve bu ürünleri veya hizmetleri nasıl daha iyi hale getirebileceğinizle ilgili
beyin fırtınası yapın.
7 ) Sürüye katılın
Bazen pazarlar ortada hiçbir neden yokken dalgalanmaya
başlar, halk yığınları birdenbire bir şey ister ve ortaya çıkan talep anında
karşılanamaz. Örneğin SARS salgını sırasında yüz maskelerine olan talep çok
yükselmişti ve birçok girişimci bu talebi kendi menfaatine çevirdi.
Sürü psikolojisi geniş ölçekli sosyal trendler neticesinde
ortaya çıkar. Örneğin yaşlı insanlar için olan evde bakım hizmetlerine eskisi
kadar talep yok çünkü pazar doydu. Günümüzde evcil hayvanlarla ilgili hizmetlere
olan talep arttı çünkü insanlar evcil hayvanlarını ailenin bir üyesi olarak
görmeye başladı.
Var olan işletmeleri ve bu işletmelerin
hangi ürünleri ve hizmetleri sunduklarını araştırın. Daha fazla ürüne veya
hizmete ihtiyaç olup olmadığını belirleyin. Eğer ihtiyaç varsa pazar boşluğuna
uygun iş fikirleri geliştirin.
Umuyoruz ki aklınıza fikirler gelmeye başlamıştır.
Aklınıza gelen fikirleri yazın. Kafanızın içinde dönmelerine
ve kaynaşmalarına izin verin. Önyargılı olmayın ve duyduğunuz ve okuduğunuz her
şeyi değerlendirmeye devam edin.
Aklınıza gelen ilk iş fikrini hayata geçirmek zorundasınız
diye bir şey yok. Önemli olan becerilerinize ve arzularınıza uygun bir iş fikri
bulmaktır. Hayal edin, düşünün, plan yapın ve iş fikrinizi gerçeğe dönüştürün.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder