20 Aralık 2014 Cumartesi

Para kazandıracak iş fikirleri bulmanın 7 yolu

İş fikirleri bulmak
Aslına bakacak olursanız bir sürü iş fikri vardır. Bazı iş fikirleri pazar trendleri ve tüketici ihtiyaçlarını dikkatli bir şekilde analiz ettikten sonra ortaya çıkarken bazıları da tesadüf eseri ortaya çıkar. Kendi işinizi kurmak istiyorsanız ancak ne tür bir ürün veya hizmet satacağınızdan emin değilseniz aşağıdaki makaleyi gözden geçirmenizi tavsiye ederiz.  

1 ) Becerilerinizi ve yeteneklerinizi gözden geçirin

Karlı bir iş fikrine dönüştürebileceğiniz yetenekleriniz veya kanıtlanmış geçmiş performanslarınız var mı?

Yıllar boyunca bir hastanede temizlik işleri müdürlüğü yapmış olabilirsiniz. Belki de kendi işinizi kurmanın vakti gelmiştir. Kendi reklam ajansınızı veya danışmanlık ofisinizi açabilirsiniz.

Uygulanabilir bir iş fikri bulmak için kendinize şu soruları sorun: Ne yaptım? Ne yapabilirim? Tüketiciler ürünlerim veya hizmetlerim için para öder mi?

2 ) Güncel olaylara ayak uydurun ve iş fırsatlarının avantajlarından yararlanın

Güncel olayları düzenli olarak izliyorsanız veya okuyorsanız farklı bir sürü iş fırsatı olduğunu da fark edersiniz. Güncel olayları yakından takip etmeniz pazar trendlerini, yeni çılgınlıkları, endüstri haberlerini ve bazen de potansiyeli olan yeni fikirleri tanımlamanıza yardımcı olur.

3 ) Yeni bir ürün veya hizmet icat edin

30 yıl öncesine gidin. Anti-virüs yazılımlarına, internet hizmet sağlayıcılarına veya masaüstü bilgisayarlara bu kadar büyük talep var mıydı? Hayır!  Yeni bir ürün veya hizmet fikri bulmanın anahtarı kimsenin karşılamadığı pazar ihtiyaçlarını tanımlamaktır.

Etrafınıza bakın ve şu soruyu sorun: bu durum nasıl iyileştirilebilir? İnsanlara ne tür ihtiyaçları ve beklentileri olduğunu sorun. Belli bir hedef pazara odaklanın ve bu pazardaki hedef kitlenin ilgisini çekebilecek hizmetlerle ilgili beyin fırtınası yapın.


4 ) Var olan bir ürüne değer katın

Örnek olarak ham kereste ve işlenmiş keresteyi ele alalım. Ham keresteyi daha değerli hale getirmek için ek süreçlerden geçiririz ancak değeri arttıran sadece ek süreçler değildir. Buna ek olarak hizmetler ilave edebilir veya ürünü başka ürünlerle kombinleyebilirsiniz. Örneğin sebze ve meyve satan yerel bir çiftlik belli bir ücret karşılığında evlere servis hizmeti de sunabilir.

Bu aşamaya kadar ne tür fikirler geliştirdiniz? Satın alabileceğiniz ürünlere ve karlı bir iş kurmak için bu ürünlerle neler yapabileceğinize odaklanın. 

5 ) Diğer pazarları araştırın

Bazı iş fikirleri iç pazar için uygun değildir ancak dış pazarlar için çekici olabilir. Örneğin bir girişimci dış pazarları araştırırken yaşadığı bölgede yetişen yabanmersinlerinin ne kadar talep gördüğünü fark etti. Yaşadığı bölgede yabanmersini talebi yoktu ve yabanmersinleri sadece ayılar ve kuşlar tarafından tüketiliyordu.

Ancak yaptığı araştırma sonucunda Japonya’daki yüksek talebi fark etti ve şu anda topladığı yabanmersinlerini Japonya’ya göndererek çok iyi paralar kazanıyor. Diğer kültürleri öğrenmek ve diğer pazar fırsatlarını araştırmak iş fikri bulmanın en etkili yollarından biridir.

6 ) Var olan bir ürünü veya hizmeti geliştirin

Olan bir şeyin daha iyisini yapın. Yerli bir girişimci hula hoop’ların geliştirilmiş versiyonunu yaptı. Geliştirilen ürün daha büyük ve daha ağır olduğu için hula hoop’u kontrol etmek kolaylaştı. Peki, bu kişi bu fikri nasıl buldu? Kadın girişimci bir gün kızıyla hula hoop çevirirken bu fikir aklına geldi.

Geliştirilemeyecek ürün veya hizmet sayısı çok azdır. Kullandığınız ürünleri ve hizmetleri gözden geçirerek fikir üretmeye başlayın ve bu ürünleri veya hizmetleri nasıl daha iyi hale getirebileceğinizle ilgili beyin fırtınası yapın.

7 ) Sürüye katılın

Bazen pazarlar ortada hiçbir neden yokken dalgalanmaya başlar, halk yığınları birdenbire bir şey ister ve ortaya çıkan talep anında karşılanamaz. Örneğin SARS salgını sırasında yüz maskelerine olan talep çok yükselmişti ve birçok girişimci bu talebi kendi menfaatine çevirdi.

Sürü psikolojisi geniş ölçekli sosyal trendler neticesinde ortaya çıkar. Örneğin yaşlı insanlar için olan evde bakım hizmetlerine eskisi kadar talep yok çünkü pazar doydu. Günümüzde evcil hayvanlarla ilgili hizmetlere olan talep arttı çünkü insanlar evcil hayvanlarını ailenin bir üyesi olarak görmeye başladı.

Var olan işletmeleri ve bu işletmelerin hangi ürünleri ve hizmetleri sunduklarını araştırın. Daha fazla ürüne veya hizmete ihtiyaç olup olmadığını belirleyin. Eğer ihtiyaç varsa pazar boşluğuna uygun iş fikirleri geliştirin.

Umuyoruz ki aklınıza fikirler gelmeye başlamıştır.

Aklınıza gelen fikirleri yazın. Kafanızın içinde dönmelerine ve kaynaşmalarına izin verin. Önyargılı olmayın ve duyduğunuz ve okuduğunuz her şeyi değerlendirmeye devam edin.
Aklınıza gelen ilk iş fikrini hayata geçirmek zorundasınız diye bir şey yok. Önemli olan becerilerinize ve arzularınıza uygun bir iş fikri bulmaktır. Hayal edin, düşünün, plan yapın ve iş fikrinizi gerçeğe dönüştürün.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Blogger tarafından desteklenmektedir.

© 2011 Hey Bi Fikrim Var , AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena