
Çalışanlarınıza başarılı olabilecekleri bir iş ortamı
sağladığınızdan tam olarak emin olmak istiyorsanız iş ortamınızı aşağıdaki 8
ölümcül hataya göre değerlendirin.
1 ) Zehirli insanlar
Zehirli insanlarla daha önceden zaman geçirdiyseniz ne kadar
yıkıcı ve yorucu olduklarını bilirsiniz. Zehirli insanlar negatiflik yayarlar
ve olumlu havanın oluşmasını engellerler. Sizden uzak durmalarını sağlayın veya
bu mümkün değilse verdikleri zararı minimuma indirmek için politikalar belirleyin
ve denetimler yapın.
2 ) Profesyonel gelişimin olmaması
Herkesin yeni bir şeyler öğrenmesi ve kendini geliştirmesi
gerekir. Bunlar olmazsa çalışma ortamı sıkıcı ve durgun olur. Profesyonel
gelişim hem çalışanlarınızın hem de şirketinizin büyümesini ve gelişmesini
sağlar.
3 ) Vizyon eksikliği
Net bir vizyona sahip olmanız yönünüzü belirlemenize ve
insanların nereye odaklanmaları gerektiğini anlamalarına yardımcı olur. Vizyon
olmazsa en iyi çalışanlar bile etkisiz hale gelir.
4 ) Boşa zaman harcamak
Toplantılardan hiçbir sonucun çıkmadığı ve herkese alakasız
bilgilerin aktarıldığı bir iş ortamınız varsa çalışanlarınızın motivasyonu
düşer ve işten soğurlar. Zamanı iyi değerlendirin ve çalışanlarınızın da
zamanlarını iyi değerlendirmelerini sağlayın.
5 ) Yetersiz iletişim
İletişim zayıf olduğunda insanlar ne yapmaları gerektiğini
bilmez, önemli görevler atlanır, önemsiz işler tekrarlanır, bilgi kullanılmaz
ve yıkıcı dedikodular başlar. Şeffaf
iletişim akışı herkes için faydalıdır.
6 ) Dikey yönetim
Fikirlerinize ve tavsiyelerinize değer verilmediğini ve
hatta fikirlerinizin dinlenmediğini düşünün. Bu oldukça kötü bir durumdur ve
başarı şansınızı düşürür. İşbirliği arttıkça motivasyon da artar.
7 ) Takdir eksikliği
Sıkı çalışma veya fevkalade sonuçlar zamanında fark
edilmezse insanlar ilgilisizleşirler ve hayal güçlerini kaybederler.
Çalışanlarınızı takdir etmeniz teşekkür etmenin en kolay yoludur.
8 ) Kötü liderlik
Kötü liderler ekibin her üyesini ve organizasyonun tamamını
zehirler. En iyi çalışanların bile başarılı olması için etkili bir lidere
ihtiyacı vardır. Liderlik özelliklerinizi geliştirmeye başlayın, daha sonra en
iyi liderleri işe alın ve iyi liderler yetiştirin. İş ortamınızı güçlendirmenin
en iyi yolu budur.