8 Ocak 2015 Perşembe

2015’de uzak durmanız gereken sosyal medya mitleri

Sosyal medya ipuçları
Küçük ölçekli işletme sahibi veya girişimci olarak son on yılda satış ve pazarlama faaliyetlerinde yaşanan hızlı değişimi siz de fark etmişsinizdir. Örneğin on yıl önce “sosyal medya” yoktu. Ama şimdi, var olan ve potansiyel müşterilerle iletişim kurmanın en etkili yollarından biri sosyal medya.
Peki, sosyal medya dünyasına nasıl gireceksiniz? İşiniz için doğru olan sosyal ağlar hangileri? Sosyal medyada başarılı olmak istiyorsanız eylem planınızın olması gerekir. Plansız hareket ederseniz hedeflerinize ulaşamazsınız. İşte farkında olmanız ve uzak durmanız gereken sosyal medya mitleri:

1 ) Müşterilerim sosyal medyayı önemsemiyor

Hoşunuza gitse de gitmese de potansiyel müşterileriniz sosyal medyayı kullanıyor. Bu gerçeği kabul edin. Pew Araştırma Merkezine göre yetişkinlerin %74’ü sosyal medyayı kullanıyor. Yani başarı şansınızı arttırmak istiyorsanız sosyal medyayı kullanmalısınız. Buna ek olarak etkileyiciler ve medya fikirler, ürünler, hizmetler ve daha fazlasıyla ilgili haber yapmak için sosyal medyayı takip eder.

2 ) Bütün sosyal ağlara katılmak zorundayım

Aynı anda birçok yerde olmanız sıkıntıya neden olur. İşletme sahiplerinin zamanı ve kaynakları kısıtlıdır ve her sosyal ağla meşgul olmaları zaman kaybetmelerine neden olur. Müşterilerinizin sık ziyaret ettiği sosyal medya platformlarını araştırmanız önemlidir. Sosyal medyada yeniyseniz Facebook, Twitter ve LinkedIn’inin kullanım oranlarını kontrol edin.

3 ) Yalnıza bir tane mecra seçmeliyim

Tersi biraz daha doğru ancak tüm yumurtaları da aynı sepete koymayın. Odaklanmak önemlidir ancak sosyal medya silosu yaratmanız marka farkındalığınızı kısıtlar. Sosyal medyanın faydalarından biri aynı türden mesajları bir araya getirebilmenizi ve bilgiyi sanal olarak yayabilmenizi sağlamasıdır.

4 ) İçerik: ne kadar fazla o kadar iyi

Abartmayın. Az her zaman daha iyidir. İlginç ve alakalı ve daha da önemlisi değerli bilgiler paylaşın. Takipçilerinizle ve müşterilerinizle paylaşabileceğiniz işinizle alakalı anahtar kelimeleri, önemli mesajları ve trend bilgileri düşünün. Ve mesajlarınızda aşırı reklamdan kaçının. Müşterilerinizle iletişim kurmaya çalışırken takipçi kaybedebilirsiniz. Eğitin, eğlendirin ve ilham verin!

5 ) Olumsuz geribildirimleri görmezden gelmekte veya silmekte sorun yok

Marka itibarınızı etkin bir biçimde yönetmeniz hayati önem taşır. Olumsuz yorumları azaltmak istiyorsanız dikkatli, geçerli ve problemi çözmeye yönelik yanıtlar vermeniz gerekir. Olumsuz geribildirimleri basitçe görmezden gelmeniz müşteriyi daha çok kızdırabilir ve kötü yorumların hızla yayılmasına neden olabilir. Daha da önemlisi potansiyel yeni bir müşteri ürününüzü veya hizmetinizi araştırırken bu olumsuz geribildirimle karşılaşabilir. Müşterilere cevap vermeniz onları dinlediğinizi, var olan sorunları anladığınızı ve müşterilerinize önem verdiğinizi gösterir.

6 ) Önemli olan fan veya takipçi sayısı

Uygunluk önemlidir. Herhangi bir sosyal medya ağında fanlarınızın ve takipçilerinizin olması önemlidir ancak bu kişiler fan mı, potansiyel müşteri mi yoksa ağızdan ağza pazarlama elçileri mi? Belki markanızla ilgili haberlerin yayılmasına yardımcı olacak etkileyicilerdir. Takipçi kazanmaya çalışırken markanızı inşa etmenize ve kazancınızı arttırmanıza yardımcı olacak en nitelikli fanlara veya potansiyel müşterilere ulaşmanız gerekir.

7 ) Sosyal medya ölçülemez

Diğer mecralarda olduğu gibi içeriği, müşteri adaylarını, sohbetleri, internet sitenizi ziyaret edenleri, belirli kampanyaları ve daha fazlasını takip edebilirsiniz. Sosyal medya sağlayıcıları sonuçları ölçmenize yardımcı olur.

8 ) Önemli olan benim ne istediğim

Hayır, değil! Reklam mesajları sosyal medya stratejiniz için oldukça önemlidir. Bununla birlikte durmaksızın reklam yapmanızda takipçi kaybetmenize neden olur. Sosyal medya marka farkındalığı, kimlik ve itibar oluşturmak için kullanılmalıdır.

Sosyal medya yayınlarınız uzmanlığınızı ve dünyaya bakışınızı yansıtmalıdır. Faydalı ve takipçilerinizin ilgisini çekecek içerikler paylaşmalısınız. Problemler çözün, fikirler paylaşın ve geri bildirimler almaya çalışın. Sosyal medya iki yönlü bir diyalogdur.



Devamını oku...

7 Ocak 2015 Çarşamba

Düşük maliyetli pazarlama fikirleri

Pazarlama fikirleri
Pazarlama işletme yönetimindeki en önemli faaliyetlerden biridir. Müşterileriniz sizi bulamazsa ürününüzü de alamaz. Neyse ki pazarlama için büyük paralar harcamanıza gerek yok. Biraz planlama ve yaratıcılıkla düşük maliyetli bir pazarlama planı hazırlayabilirsiniz.

Hedef kitlenizi tanıyın ve ne istediklerini bilin

Etkili ve üretken olmayan pazarlama stratejileri kullanmak küçük ölçekli işletmelerin yaptığı en büyük hatalardan biridir. İşletme sahiplerinin, ürünlerini veya hizmetlerini alacak hedef kitleyi tanıması ve hedef kitlesine uygun pazarlama araçlarından faydalanması gerekir. Pazarlama faaliyetlerinizin etkili olması için pazarı iyi tanımanız gerekir. 
  
Müşterilerle temas kurun

Hedef kitlenizle bireysel bağlantılar kurmanız oldukça önemlidir. Müşterilerinizin sizi tanıması ve size güvenmesi satışlarınızın artmasına neden olur. Var olan online ve offline ağları kullanmanız müşterilerle temas kurmanızı ve referanslar alarak müşteri tabanınızı genişletmenizi sağlar.  Ayrıca düşük maliyetlidir. İhtiyaçlarını öğrenmek, geri bildirimler almak, özel teklifler sunmak veya referans istemek için geçmişteki ve şu anki müşterilerinize telefon açın. Müşterilerinizle temas halinde olmak ve kartlar, bültenler veya e-postalar göndermek için bir sistem kurun.

Pazarı eğitin

Pazarı bilgilendirmek hem güvenilirliğinizi arttırır hem de masrafsızdır. İnternet siteleri ve ticari yayınlar için makaleler yazmanız uzman olarak algılanmanıza ve daha fazla kişiye ulaşmanıza yardımcı olur. Bazılarından ödeme bile alabilirsiniz. Uzmanlık gücünüzü arttırmanın bir diğer yolu da öğretmenlik yapmaktır. Seminerlere veya konferanslara katılarak konuşmalar yapabilirsiniz. Potansiyel müşterilerinizle doğrudan temas kurmanız gelir akışınızı arttırır.

Kartvizitler konusunda cimri olmayın

Kartvizit bastırmak ne kadar ucuz olsa da işletme sahipleri kartvizitler konusunda tedbirli davranır. Yanınızda her zaman kartvizit taşıyın ve özgürce dağıtın. Karşı tarafa bir tane vermek yerine iki tane verin ki bu kişi ihtiyaç anında başka birisine versin. Muayenehanelere, bankalara, benzin istasyonlarına, kuaförlere, berberlere ve hedef kitlenizin ziyaret edebileceği diğer yerlere kartlarınızdan bırakın.

Online olarak varlık gösterin

İnternet sitesi olmayan bir işletme olamaz. Ürünlerinizi ve hizmetlerinizi internet siteniz üzerinden 7/24 pazarlayabilirsiniz. İnternet üzerinden araştırma yapan, yardım arayan ve alışveriş yapan tüketici sayısı her geçen gün artmaktadır. Fiziki bir dükkanınız varsa ve internet meraklısı müşteriler sizi online olarak bulamazsa iş kaybedersiniz. İnternet siteniz ne kadar etkileşimli olursa o kadar çok müşteri çekerseniz. Bilgiler göndermek, kuponlar, indirimler veya özel kampanyalar sunmak için elektronik postalama sistemi kullanın. Güncel bilgiler ve haberler sunarak veya ürünlerin nasıl kullanıldığıyla ilgili ipuçları vererek müşterilerin yeniden internet sitenizi ziyaret etmesini sağlayın.

Hizmet kalitenizi arttırın

İşletmelerin birçoğu müşteri deneyimlerine gereken özeni göstermez. Müşteriler kötü deneyimlerini başkalarına anlatmaktan çekinmez. Tüketicilerin, ihtiyaçlarını karşılamayan işletmeleri şikayet ettikleri internet siteleri vardır. Diğer taraftan mutlu müşteriler harika referanslardır ve yeni müşteriler bulmanıza yardımcı olurlar. Şikayetlere kısa sürede cevap verebileceğiniz, müşterilerin soru sorabileceği ve şikayetlerini iletebileceği bir sistem kurun.



Devamını oku...

İş kurmakla ilgili fikirler

İş fikirleriİş kurmakla ilgili fikirler sınırsızdır. Yapmanız gereken kendinizi eğitmek, rekabeti araştırmak ve iş planı hazırlamaktır. İş planınız gireceğiniz sektörü, satış tahminlerinizi ve pazarlama faaliyetlerinizi açıklamalıdır. İlgili resmi kurumlara başvurarak gerekli ruhsat ve izinleri de aldığınızdan emin olun.

Aşina olduğunuz bir iş türü seçin

Aşina olduğunuz bir şeyi seçin. Kendi işinizi kurarken geçmiş iş deneyimlerinizden faydalanabilirsiniz. Örneğin bir önceki işinizde pazarlama müdürü olarak çalıştıysanız pazar araştırması şirketi açabilirsiniz. Başlangıç aşamasında eleman almanıza gerek yoktur. Geçmişte çalıştığınız kişilerle veya şirketlerle temas kurun. Büyük pazarlama şirketlerini veya reklam ajanslarını arayarak size iş paslamalarını isteyin. Bir diğer seçenekte hobilerden faydalanmaktır.

Distribütörlüğe başlayın

Satış konusunda deneyiminiz varsa distribütörlük yapabilirsiniz. Ancak satış konusunda arzulu ve istekli olanlarda usta bir satışçıya dönüşebilir. Satmak istediğiniz ürün türüne karar verin. Talep gören bir ürün olduğundan emin olun. Örneğin büro malzemeleri satmayı düşünüyorsanız bu tür ürünler satan üreticilerle ve tedarikçilerle temas kurun. En iyi kar yüzdesini sunacak olan üreticiyi veya tedarikçiyi seçin. Aynı zamanda ürünleri tekli birimler veya küçük miktarlarda almanıza izin veren bir tedarikçi bulmaya çalışın.

İhtiyacı karşılayın

Belirli bir ihtiyacı tanımlamak ve karşılamakla başlayın. Örneğin çift gelir sahibi ailelerin birçoğunda evcil hayvan vardır ve bu hayvanların yürüyüşe çıkarılması veya yıkanması gerekir. Yada evlerinin temizlenmesi ve ofis camlarının silinmesini isteyen insanlar vardır. Çevreci ürünler ve hizmetler sayesinde de harika iş fırsatları yakalayabilirsiniz. Güneş panelleri ve geri dönüşüm gibi çevre dostu hizmetler ve ürünler oldukça revaçtadır ve büyüme potansiyeli oldukça yüksektir.

Bayilik alın

Bayilik bedelleri değişmektedir. Restoranlar, organik gıda dükkanları veya çocuk kıyafetleri gibi bayilik fırsatlarını araştırın. İnternet üzerinden araştırma yaparak bayilik veren şirketleri bulun. Bayilik veren firmayla temas kurun ve bayilik teklifini göndermelerini rica edin.

Hangi iş türünü seçerseniz seçin çok çalışmanız gerekecektir. En iyi hizmeti sunmak için müşterilerinizden geri bildirimler isteyin.




Devamını oku...

6 Ocak 2015 Salı

Evden çalışmak isteyenlerin cevaplaması gereken 7 soru

Ek gelir
İş kurmaya karar vermek oldukça kolaydır. Ancak önemli olan sonraki adımlarda neler yapacağınızdır. 

Başarılı olmak ve kazanç elde etmek istiyorsanız halletmeniz gereken önemli konular olacaktır.

İster yeni başlıyor olun ister istediğiniz sonuçları henüz alamamış olun aşağıdaki soruları cevaplamanız işinizi nasıl yöneteceğinizi ve nasıl başarılı olacağınızı anlamanıza yardımcı olacaktır.

1 ) Ne satacaksınız?

Oldukça net bir soru ancak cevaplaması o kadar kolay değil. Önce “İş sahibi olmak istiyorum” diyin sonra da “Ancak ne tür bir işe başlamalıyım?” sorusunu sorun.
Potansiyel olarak herkes her şeyi satabilir ancak satılmaya değer olan ürünler hangileri? Ürününüzle alakalı bilgi birikiminiz var mı? İnsanlar neden ürününüzü alsınlar? Gerçekten ne yapmak istiyorsunuz?

2 ) Ürününüzü kimler alacak?

Herkese satış yapamazsınız. Ürününüzle ilgilenen ve ürününüz için para ödeyecek hedef kitleye satış yapabilirsiniz. Yani herkese değil. Hedef kitlenizi nasıl belirleyeceksiniz? Hedef kitlenizi kalabalıkta nasıl ayırt edeceksiniz? Hedef kitlenizi nereden bulacaksınız?

3 ) Potansiyel müşterilerinizle nasıl temas kuracaksınız?

Potansiyel müşterilere ulaşmak için pazarlama planları yapmanız gerekir. Hangi tür reklam faaliyetlerinden faydalanacaksınız?  Bu reklam faaliyetleriyle pazara nasıl gireceksiniz? Reklam için hangi kaynaklara sahipsiniz? Diğerlerini nasıl etkileyeceksiniz?

4 ) Ürününüzü nasıl sunacaksınız?

Müşterileri etkiledikten sonra ürününüzü sunmanız gerekir. Onları etkilemiş olmanız ürünü alacakları anlamına gelmez. Müşterilerinize ne tür avantajlar sunacaksınız? Ürününüz hangi problemleri çözüyor? Bu faydaları ve çözümleri nasıl göstereceksiniz? Olası müşterilerinizle ilişki kurmak ve güvenlerini kazanmak için neler yapacaksınız?

5 ) Müşterileri nasıl elde tutacaksınız?

Harika! Müşteriler ürününüzü inceledi ve beğendi. Peki, onları nasıl elde tutacaksınız? Bu süreci otomatikleştirebilecek misiniz? Olası müşterilerinizi ve var olan müşterilerinizi kaybetmemek veya sizden yeniden alışveriş yapmalarını sağlamak için ne tür teşvikler sunacaksınız? Kalıcı ilgili yaratmak için neler yapacaksınız?

6 ) Siparişleri nasıl alacaksınız?

Kendinize ait bir ticari hesabınız mı olacak yoksa üçüncü parti faturalandırma sistemlerinden mi yararlanacaksınız? Ürünleri müşterilere nasıl ulaştıracaksınız? Hangi garantileri sunacaksınız? Ödeme sonrası nasıl teyit alacaklar?

7 ) Müşteri destek hizmetlerini nasıl idare edeceksiniz?

Satış sonrası müşterilerinize ne tür hizmetler vereceksiniz? Takip desteğine veya güncellemelere ihtiyaçları olacak mı? Gerekli olduğunda geri ödemeleri nasıl halledeceksiniz? Soruları veya problemleri olduğunda sizinle nasıl temas kuracaklar? Bunun için nasıl bir sistem geliştireceksiniz?

Tecrübesiz kişiler yukarıdaki soruları cevaplamadan faaliyete geçerler ve çoğunlukla başarısız olurlar. Yukarıdaki sorulara cevap vermeniz nihai hedefinize ulaşmanıza yardımcı olur.



Devamını oku...

Kendi işini kuracaklar için tavsiyeler

Kendi işimi kurmak istiyorum
İlk kez işletme sahipliği yapacaklar için iş kurmak eğlenceli, heyecan verici ve aynı zamanda korkutucudur. Harika bir iş fikriniz olabilir. Ancak iyi fikir ve başarılı işletme arasında devasa bir çizgi vardır. İş fikrinizi karlı bir işe dönüştürmek zaman alacaktır ve evet çok çalışmanız gerekecektir.

İşte ilk kez işletme sahipliği yapacaklar için bazı önemli tavsiye ve ipuçları

Başarma azmi hayati önem taşır

Kabiliyet gereklidir ancak kararlılık uzun vadeli başarıdaki en önemli unsurdur. İş kurmak kolay değildir ve karşınıza bir sürü zorluk çıkacaktır. Artı yapmak istemeyeceğiniz ancak yapmak zorunda olacağınız bir sürü göreviniz olacaktır. İş dünyasındaki başarınız hırsınıza, bir şeyi ne kadar çok istediğinize ve istediklerinizi almak için neler yapacağınıza bağlıdır. Hedeflerinize ulaşmanızı sağlayacak olan şey kararlılıktır.

Bütün fırsatlar iyi değildir

İş dünyasında başarılı olmak istiyorsanız doğru fırsatları yakalamalısınız. Ancak bütün fırsatlar avantajlı değildir. Hepsini birden aynı anda benimseyemezsiniz. Aksi takdirde aynı anda bir sürü şeyle uğraşmak zorunda kalırsız ve çok yorulursunuz. Projeleri zamanında bitiremediğiniz veya ürünlerin kalitesini düşürdüğünüz için müşterilerinizi gücendirirsiniz.

Odaklanın, odaklanın ve odaklanın. Önünüze çıkan yüzlerce fırsatın düşüncelerinizi gölgelemesine izin vermeyin. İçlerinden sizin için en avantajlı olan seçin.

Hızlı karar vermeyi öğrenin

İşletme sahibi olmanın en önemli ve en riskli kısmı kararlar vermektir. Kararlar vermeniz ve harekete geçmeniz gerekir. Kararlı olma konusunda kendinizi eğitin ve kararlarınızı hızlı bir şekilde vermeye çalışın. Karar verme süreciniz uzadıkça maliyetlerde artar. Başarılı girişimciler, unsurları bir araya getirir, durumu analiz eder, alternatifleri düşünür ve mümkün olan en kısa sürede en doğru eylem planına karar verir.

İlk karar istenilen sonuçları vermezse kararda değişiklikler yaparak yeninden uygulamaya geçebilirsiniz. Önemli olan karar vermektir. Sonuç olarak karar vermek hiçbir şey yapmamaktan daha iyidir.

Olay doğru üründür

İş hayatında başarıyı yakalamak için tüketicilerin isteyeceği bir ürüne veya hizmete sahip olmanız gerekir. Hedef kitlenize değerli bir şey sunmanız gerekir. Hedef kitleniz sunduğunuz ürünü veya hizmeti problemlerinin çözümü olarak görmelidir.

Siz ürününüze bayılıyor olabilirsiniz ancak önemli olan müşterilerin ürünü beğenmesidir. Bu nedenle ürünü test etmeniz gerekir. Bunu yapmanız doğru problemlere odaklanıp odaklanmadığınızı veya pazarın yeterince büyük olup olmadığını anlamanıza yardımcı olur. Ürününüz veya hizmetinizin sunduğu çözümün müşterilerin ilgisini çekmesi gerekir.

Başarısızlığa neden olabilecek durumları önceden tespit etme kabiliyetinizi geliştirin

İş dünyasında “fail fast” diye bir mantra vardır. Zaman ve para kaybetmemek için başarısızlığa neden olabilecek durumu önceden tespit edip sistemi kapatmak anlamına gelir. Ancak bu mantra az bir sermayeyle ayakta kalmaya çalışan küçük ölçekli işletmeler için doğru bir seçenek değildir çünkü eviniz ve sahip olduğunuz diğer şeylerde dahil bütün paranızı kaybedeceğiniz anlamına gelir. Silikon Vadisindekiler ve diğer zengin girişimciler bunu karşılayabilir çünkü büyük başarılar deneyimlemiş insanlardır.

Yapmanız gereken başarısızlık işaretlerini önceden tahmin etmek ve doğru adımlar atmaktır. Ürünlerinizi ve varsayımlarınızı test edin. Varsayımlarınızın işe yarayıp yaramadığını belirleyebilmek için başarı ölçümlerini doğru yapmanız gerekir. Varsayımlarınız yanlışsa ve işler istediğiniz gibi gitmiyorsa yanlışı değerlendirin, ders çıkarın ve en kısa sürede yanlışı düzeltin.

İş kurmak zordur

Kendi işinizi kurduğunuz zaman çok çalışmanız gerekecektir. 9-5 arası işlerde eve gittiğiniz zaman işi düşünmek zorunda kalmanız. Ancak kendi işinizi kurduğunuz zaman böyle bir lüksünüz olmayacak. İster satış konuşmaları yapın, ister sitenizin pazarlama faaliyetlerini yürütün isterseniz de hesaplar yapın çok çalışmanız gerekecektir. Aynı anda CEO, hademe, satış temsilcisi, muhasebeci ve müşteri hizmetleri yetkilisi olmanız gerekecektir.  



Devamını oku...

5 Ocak 2015 Pazartesi

Bayilik alırken dikkat etmeniz gerekenler

Bayilik alırken dikkat edilmesi gerekenler
Bayilik almak riske girmek istemeyen ve kısa sürede başarılı olmak isteyen bütün girişimciler için iyi bir iş fırsatıdır. Girişimciler için pazarda yer edinmiş, güçlü ve sadık müşteri tabanı olan büyük markaların çatısı altında olmak oldukça popülerdir.

Bayilik almak isteyen girişimciler genellikle ürünlerini beğendikleri markaların kapısını çalar. Ancak ne yazık ki bu doğru bir yaklaşım değildir çünkü bayilik alırken doğru soruları sormanız ve başarılı bir çıkış yapmanıza yardımcı olacak en iyi bayilik fırsatını seçmeniz gerekir.

İşte bayilik alırken göz önünde bulundurmanız gereken 10 faktör

1 ) Ne kadar sermaye gerekiyor?

Satın alma bedeli çeşitlilik gösterse de bu rakamın emlak, araç alımı ve dükkanın donatılması gibi diğer yatırım giderlerini de kapsadığından emin olmanız gerekir. Bazen başlangıç bedeli sadece o markanın altında ticaret yapmayı kapsar ve ek masraflar dahil edilmez.

2 ) Ne tür finansman seçenekleri var? 

Bankaların birçoğu belirli bir teminat karşılığında çekici bayilik kredileri sunmaktadır. Bununla birlikte bütün seçenekleri dikkatli bir biçimde değerlendirdiğinizden emin olun çünkü yanlış kararlar pahalıya patlayabilir.

3 ) Pazar talebi var mı?

Bayilik veren şirketin ürünlerine veya hizmetlerine talep var mı ve talep devam edecek gibi gözüküyor mu? Bu noktada rakiplerinizi de değerlendirmeniz ve rakiplerinizin ürün veya hizmet kalitesini ölçmeniz gerekir.

4 ) Bayilik veren şirketin geçmiş performansları nasıl?

Araştırma yaparak şirketin itibarı ve geçmiş performanslarıyla ilgili bilgi alabilirsiniz. Aynı zamanda geçmişte veya şu an açılmış olan davaları da inceleyebilirsiniz. Mümkünse bayi sahipleriyle konuşmaya çalışın.

5 ) Ne tür sözleşmeler isteniyor?

İmza atmadan önce bayilik sözleşmelerine aşina olan bir avukat bulun ve yardım isteyin. Herhangi bir sözleşmeyi imzalamak için kendinizi baskı altında hissetmeyin.

6 ) Bayilik veren şirketin pazarlama programı var mı?

Şirketin yeni ve var olan pazarları araştırmak için kullandığı yöntemler var mı öğrenin. Bayi olarak pazarlama bilgileri sizinle paylaşılacak mı ve hem sektör hem de işle ilgili eğitim alacak mısınız?

7 ) Başlangıç eğitiminin dışında ne tür destekler sunulacak?

İyi bir şirket başlangıç eğitiminden sonra da bayisini bırakmaz. Daimi başarınızla yakından ilgilenmelidir ve iş planı hazırlamanıza yardımcı olmalıdır.

8 ) Seçim kriterleri ne?

Seçim kriterleri var mı ve bu kriterler ne kadar sıkı? Öğrenim ve/veya eğitim gereksinimleri var mı ve kafalarındaki “ideal” bayinin ne tür özelliklere sahip olması gerekiyor?  

9 ) Başarı oranı ne?

Başka bir ifadeyle markanın çatısı altında olmaktan memnuniyet duyan ve başarılı olan kaç tane bayi var?

10 ) Sorunlar nasıl çözülüyor?

Şirket, bayileri rahatsız eden prosedürler veya politikalar olduğunda bu sorunları çözmek için ne tür girişimlerde bulunuyor? Orijinal fikirlere veya yeniliklere açıklar mı? 

Bayilik almak harika bir iş fırsatıdır. Ancak doğru soruları sorduğunuzdan emin olmanız gerekir.




Devamını oku...

Başarılı insanların kullandığı 100 ifade

Başarılı insanların özellikleri
Hatalar yapmaktan korkmam

Riske girerim

Her zaman bir şeyleri daha iyi yapmanın yollarını ararım

Geçmişteki başarısızlıklarımı unuttum

Kişisel gelişimime yatırım yaparım

İşe yaramayan fikirlerden kurtulmaktan korkmam

Gülmek istemediğim zamanlarda bile gülümserim

Felaket anlarında gülerim

Olumlu konuşurum

Söyleyecek iyi bir şeyim yoksa susarım

Her gün okurum

Düzenli aralıklarla eğitici kayıtlar dinlerim

Başladığım işi bitiririm

Yetki veririm

Spor yaparım

Öğrenci gibi düşünürüm

Diğer kazananları tanırım ve takdir ederim

Problemlere değil çözümlere odaklanırım

Asla eleştirmem

Affetmeyi bilirim

Bir sürü not alırım

Kucaklaşırım

“Seni seviyorum” demekten çekinmem

Yanıldığımı söylemekten çekinmem

Beni arayanlara geri dönerim

İyi bir dinleyiciyim

Verici bir insanım

Kendime inandığım kadar diğerlerine de inanırım

Diğerleriyle tokalaşırım

Geleceğe yatırım yaparım

Düşünerek hareket ederim

Sohbet esnasında diğerlerinin gözlerine bakarım

Dik dururum

Çok çalışırım ve sağlam oynarım

Diğerlerini cesaretlendiririm

Diğerlerinin iyiliğini düşünürüm

Fırsatlar yaratırım

Gelecekten bahsederken gerçekçi olurum

Kendime güvenirim

Sağlam bir kişiliğim var

Konfor bölgem var

Küçük başarılarda bile kendimi ödüllendiririm

Hedeflerim var

Hedeflerimi yazarım

Düzenli aralıklarla hedeflerimden bahsederim

Yeni hedeflerimi her zaman yazarım

Diğerlerine hedeflerinin peşinde koşma konusunda cesaret veririm

Diğerlerinin beni takdir etmesini beklemem

Teşvik ediciyim

Her fırtınadan sonra gökkuşağı görürüm

Bir kavgayı kazanmaktansa arkadaş kazanmayı tercih ederim

Statü kaygım yok

Herkesin peşinden koştuğu bir insanım

Konuştuğum gibi davranırım

Sözlerimi tutarım

Dakik bir insanım

Güvenilir bir insanım

Ketum bir insanım

Başkalarına yardımcı olmaktan mutluluk duyarım

Kibar ve saygılı bir insanım

Kıyafetlerime özen gösteririm

Ayakkabılarımı temiz tutarım

Saçlarıma özen gösteririm

Düzenli bir insanım

Defter kullanırım

Telefonları profesyonel bir tavırlara cevaplarım

Öncelikle diğerlerini düşünürüm

“Teşekkür ederim” ve “Lütfen” derim

Diğerlerini överim ve aşağılamam

Düzenli aralıkla diğer kazananlarla biraya gelirim

Asla pes etmem

Sabırlı bir insanım

Merhametli bir insanım

Tutkulu bir insanım

Paylaşımcı bir insanım

Çocuklarla vakit ayırırım

İnsanlardan hoşlanırım

Vücuduma saygılı davranırım

Diğerlerine saygı gösteririm

Asla “asla” demem

Akıntıya karşı yüzerim

Yenilikçi bir insanım

Becerikli bir insanım

İnançlıyım

Denerim

Fırsatları değerlendiririm

Değişimlere ayak uydururum

Her zaman hareket halindeyim

Zorlukların üstüne giderim

Esnek bir insanım

Bir işin bitmesi için ne gerekiyorsa yaparım

Ya sistemi takip ederim yâda kendi sistemi geliştiririm

Davranışlarımla örnek olurum

En iyi öğretmenlerin deneyimler olduğunu bilirim

Bir akıl hocam var

Güçlü değerlerim var

Bilgili bir insanım

Dünyayı daha iyi bir yer haline getirmek için çalışıyorum

Kazanan olduğumu biliyorum çünkü her zaman kendime karşı yarışırım




Devamını oku...
Blogger tarafından desteklenmektedir.

© 2011 Hey Bi Fikrim Var , AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena